سمنان - ایرنا - جانشین یگان ویژه نیروی انتظامی كشور از آغاز طرح جذب پلیس افتخاری، در یگان ویژه ناجا خبر داد.

سردار حبیب الله جان نثاری روز دوشنبه در سمنان به خبرنگاران گفت: جذب پلیس افتخاری از میان جوانان علاقه‌مند، یكی از برنامه های پلیس است كه اجرای این طرح در یگان ویژه كه یگانی حرفه ای و تخصصی است نیز آغاز شده است.
وی افزود: جوانان علاقه‌مند پس از جذب در یگان ویژه، با ساماندهی مناسب، آموزشهای تخصصی را فرامی گیرند و در عملیاتهای مختلف، از سوی یگان ویژه از این ظرفیت مردمی نیز استفاده می شود.
جان نثاری اصلی ترین رسالت ماموران یگان ویژه را حفظ و ارتقای آمادگی در ابعاد عملیاتی و توان رزم عنوان و خاطرنشان كرد: مردم یگان ویژه را یگانی آماده عملیات در حوزه های مختلف می‌شناسند.
وی با اشاره به جنگ نرم به عنوان رویكرد اصلی دشمنان با هدف گیری جوانان ایران اسلامی، گفت: یگان ویژه نیز با رویكرد اجتماعی، با بدنه اجتماعی جامعه شامل بسیج، هیاتها و محافل مختلف، تعامل ایجاد كرده است.
وی از همكاری یگان ویژه نیروی انتظامی با رویكرد اجتماعی با بسیج، دانشگاه ها و دبیرستانها خبر داد و افزود: یگان ویژه در این رویكرد، به آگاهی‌بخشی و هشیاری جوانان می‌پردازد.
جانشین یگان ویژه ناجا امنیت را مهمترین نیاز اقشار مختلف جامعه عنوان و خاطرنشان كرد: امنیت محصول مشترك اجتماعی است كه مردم و مسئولان باید برای تحقق آن، مشاركت داشته باشند.
با حضور سردار حبیب الله جان نثاری جانشین یگان ویژه ناجا و سرهنگ علی اكبر سلیمانیان جانشین فرماندهی انتظامی استان سمنان، سرهنگ سیف الله مصطفی پور به عنوان فرمانده یگان ویژه این استان معرفی و از تلاش های سرهنگ علی اكبر سلطانیان قدردانی شد.ك/3
6103