سنندج- ايرنا- مديركل سازمان تبليغات اسلامي استان كردستان گفت: روحانيان در صف اول مبارزه با استكبار و هجمه هاي فرهنگي قرار دارند.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام آزاديخواه روز چهارشنبه در جمع طلايه داران تبليغ دين در شهرستان بيجار با تشريح جايگاه روحانيت در اسلام و تاثيرپذيري مردم از آنان افزود: برابر پژوهش هاي انجام شده، مردم در بين همه كساني كه داراي جايگاه اجتماعي و ديني هستند، بيشترين مودت و دوستي را با روحانيان دارند.
وي از تلاش استكبار براي ايجاد فاصله بين روحانيت و مردم به عنوان يك پروژه مهم اشاره نمود و گفت: اين برنامه از سال هاي بسيار دور و توسط استعمار پير كليد خورده و همچنان پيگيري مي شود.
مديركل سازمان تبليغات اسلامي استان كردستان از روحانيان خواست با دقت و تجهيز خود به علوم روز، با همه اقشار مختلف و به صورت مديريت شده ارتباط داشته باشند و حسب مقتضيات محل فعاليت خويش، نسبت به برگزاري كلاس هاي توجيهي، پرشس و پاسخ، آگاهي بخشي به جوانان از شبيخون هاي ضد فرهنگي و تهديدات فضاي مجازي تلاش كنند.
حجت الاسلام آزاديخواه از فعاليت بيش از 190 حوزه علميه در كشور به عنوان بزرگترين جبهه در مقابل كفار نام برد و گفت: مردم تشنه ارتباط با خدا، كسب معنويات ديني، معارف اسلامي و بصيرت سياسي از طريق روحانيت هستند.
توجه به مصايب جهان اسلام از مذاهب مختلف و ايجاد وحدت و همدلي بين همه مسلمين از تاكيدات مهم مدير كل سازمان تبليغات اسلامي كردستان بود و ازهمه وعاظ، مبلغين، مداحان، هيات هاي برگزاري آيين هاي مذهبي خواست، در تمام برنامه هاي خويش به وحدت جهان اسلام توجه و مردم را از جنايات آل سعود، رژيم صهيونيسم و حمايت هاي همه جانبه استكبار از تكفيري هاي مزدور آگاه نمايند.
آزاديخواه به لزوم تقويت مجالس روضه خواني، عزاداري و برگزاري ادعيه در منازل اشاره نمود و گفت: روحانيان پرچم دار مبارزه با استكبار هستند و منازل مسلمين و مجالس عزادران حضرت امام حسين(ع) در تربيت سربازان گمنام و پاي كار، براي حفظ اسلام عزيز موفق ترين پايگاه ديني و تربيتي هستند.
** منبر بزرگترين رسانه زنده دنيا است
امام جمعه بيجار نيز در ادامه نشست طلايه داران ديني شهرستان بيجار گفت: ماه محرم، ماه تبليغ دين و استواري مردم نسبت به مفاهيم و معارف اسلام است و منبر در اين راه بهترين و بزرگترين رسانه موفق دنيا است.
حجت الاسلام علي مرادي به مسووليت سنگين روحانيت در دنياي امروز اشاره نمود و افزود: روز قيامت اگر سنجشي بين خون گهر بار شهدا و قلم ديني علما صورت گيرد، حضرت پيامبر(ص) فرمودند كفه قلم علما سنگيني مي كند.
وي به امنيت كشور و ناتواني دشمنان براي مقابله با نظام اسلامي به عنوان نتيجه تاثير قيام حسيني و پيروي شهدا ومردم انقلابي از راه و رسم حضرت امام حسين(ع) ياد كرد و گفت: مبلغين در ادامه اين راه مسووليت بسيار بزرگي دارند و حفظ و توسعه اين اعتقاد به همت طلايه داران و مبلغين ديني بستگي دارد.
** اعزام مبلغين، به تمام شهرها، روستاها و هياتهاي عزاداري بيجار
رييس اداره تبليغات اسلامي بيجار هم در اين آيين گفت: هر شهر، روستا و هيات هاي مذهبي و عزاداري كه نياز به روحاني و مبلغ داشته باشند، همكاري لازم خواهد شد.
حجت الاسلام مختاري نيا توجه مبلغين نسبت به فريضتين امر به معروف و نهي از منكر را بسيار مهم و جدي ياد كرد و افزود: فرمايش رهبري در اين خصوص بايد سرلوحه و نصب العين همه مبلغين قرار گيرد.
همزمان با فرا رسيدن ماه محرم الحرام شهرها و روستاهاي شهرستان بيجار غرق در عزا و ماتم است.
مردم شهرستان بيجار با دعوت از مبلغين، سياه كردن اماكن عمومي، مساجد و سردرب ادارات، نصب و فعال شدن چادرهاي پخش نذورات، پخت و توزيع حليم، برپا كردن ايستگاه هاي صلواتي، مزين كردن ماشين هاي شخصي به پرچم هاي مشكي و نوشتن شعارهاي كوتاه و موجز عاشورايي بر روي وسايل نقليه به استقبال ماه محرم رفته اند و شهر بيجار نيز حال و هواي بسيار متفاوت و محزوني پيدا كرده است.ك/2
1904/7350