لندن - ایرنا - كمیسیون نظارت بر كیفیت درمانی انگلیس در گزارشی كه روز پنجشنبه منتشر شد، با بیان اینكه دو سوم بیمارستان های عمومی این كشور ناامن و زیر خط استاندارد فعالیت می كنند، هشدار داد كه كاهش بیشتر هزینه ها سبب وخیم تر شدن وضعیت خدمات درمانی در انگلستان می شود.

به گزارش ایرنا، كمیسیون نظارت بر كیفیت درمانی انگلیس (سی كیو سی) در این گزارش مدعی شد كه از هر 8 بیمارستان در انگلیس، یك بیمارستان كیفیتی ‘نامطلوب’ دارد و برای بیماران ناامن هستند.
در این گزارش همچنین عنوان شده است كه 61 درصد از بیمارستان ها نیازمند ارتقاء سیستم درمانی هستند، و شمار زیادی از آنها بدون عبرت از خطاهای گذشته، اشتباهاتشان را تكرار می كنند.
این نهاد نظارتی با بیان اینكه كمبود منابع انسانی و مالی از اصلی ترین عوامل افت وضعیت خدمات بهداشت ملی انگلیس ( ان اچ اس ) به شمار می آید، افزود: شمار زیادی از بیماران اكنون خدماتی را دریافت می كنند كه از نظر كیفی ضعیف و ناامن است.
در این گزارش گفته شده است: در برخی از بیمارستان های انگلیس به دلیل نبود امكانات، بیماران در بخش اورژانس بر روی چرخ های باری خوابانده شده و از سوی پرستاران مراقبت نشده اند؛ همچنین در بخش مراقبت های صورت گرفته در خانه، بیماران یا داروهایشان را دیرتر از موعد مقرر دریافت كرده اند و یا بیش از اندازه برای آنها دارو تجویز شده است.
كمیسیون نظارت بر كیفیت خدمات درمانی انگلیس هشدار داده است به دنبال فشارهایی كه دولت محافظه كار كامرون برای صرفه جویی 22 میلیارد پوندی به سازمان خدمات بهداشتی ملی انگلیس تحمیل كرده، بیماران بیشترین صدمه را خواهند دید.
این سازمان نظارتی در گزارش خود تصریح كرده: وضعیت خدمات بهداشت ملی انگلیس ظرف چند سال آتی چالش برانگیز خواهد شد. چراكه سازمان های خدمات درمانی باید تلاش كنند تا میان حفظ كیفیت خدمات و فشار برای افزایش بازدهی تعادل برقرار سازند.
پیشتر نیز یك نهاد نظارتی بر خدمات بهداشت ملی انگلیس ( ان اچ اس ) هشدار داده بود كه بیمارستان های عمومی این كشور در طی سه ماه گذشته، 930 میلیون پوند مازاد بر اعتبار مصوبشان خرج كرده اند كه در صورت ادامه این وضعیت، پیش بینی می شود كه تا پایان سال جاری دو میلیارد پوند ، كم خواهند آورد.
منابع انگلیسی می گویند كه این شرایط بدترین وضعیت ممكن در تاریخ این سازمان خدمات بهداشتی كه بیش از 64 میلیون تن از مردم انگلیس به خصوص اقشار كم درآمد به آن وابسته هستند، به حساب می آید.
خدمات بهداشت ملی انگلیس ( ان اچ اس ) برای اولین بار در سال 1948 و پس از پایان جنگ جهانی دوم به منظور ارائه خدمت درمانی به آسیب دیدگان و مجروحین جنگی راه اندازی شد و در حال حاضر با داشتن یك میلیون و 600 هزار كارمند، به صورت رایگان به مردم انگلستان خدمات بهداشتی ارائه می كند.
این نهاد بهداشتی درحال حاضر 64 میلیون و یك صد هزار نفر در كل بریتانیا ( انگلیس، ولز، اسكاتلند و ایرلندشمالی) تحت پوشش دارد كه 53 میلیون و 900 هزار نفرشان در انگلیس هستند.
بودجه سازمان خدمات بهداشت ملی انگلستان در سال راه اندازی اش در سال 1948 میلادی، بالغ بر 437 میلیون پوند ( به ارزش امروزی اش در حدود 9 میلیارد پوند) بوده و این رقم در سال جاری میلادی به در حدود 115 میلیارد پوند رسیده است كه فشار زیادی را بر بودجه دولت این كشور وارد می سازد.
دولت انگلیس هزینه این بخش را از درآمد حاصله از بخش مالیات تاكنون تأمین كرده است؛ بااین حال، مساله رشد جمعیت و كاهش كیفیت خدمات ارائه شده از سوی بیمارستان ها و مراكز درمانی سبب بروز چالش هایی جدی در این بخش شده به نحوی كه مقامات تصمیم گیرنده در انگلیس معتقدند كه تنها با خصوصی سازی می توان نسبت به بهبود كیفیت خدمات درمانی در انگلیس گام برداشت.
اگرچه نظرسنجی های صورت گرفته از سوی مردم انگلیس حاكی از آن است كه آن ها همچنان خواستار رایگان بودن خدمات درمانی در كشورشان هستند.
اروپام**4**ن**1552