زاهدان- ايرنا- مدير كل تبليغات اسلامي سيستان و بلوچستان از برگزاري تجمع بزرگ عاشورائيان منطقه زيباشهر زاهدان همزمان با شب ششم محرم در ميدان سربازان گمنام امام زمان (عج) اين شهر خبر داد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي سيستان و بلوچستان، حجت الاسلام عيسي بزماني شنبه شب در اين بازه گفت: تجمع بزرگ عاشورائيان منطقه زيباشهر زاهدان براي نخستين بار همزمان با شب ششم محرم مصادف با دوشنبه 27 مهر پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در ميدان سربازان گمنام با مشاركت محوري هيئات مذهبي و مساجد منطقه زيباشهر و جام جم برگزار خواهد شد.
وي بيان كرد: بر اساس هماهنگي انجام شده با مديريت صدا و سيما استان سيستان و بلوچستان و برخي رسانه هاي ارتباط جمعي از جمله خبرگزاريها، اين آيين معنوي به صورت زنده از شبكه استاني هامون و ديگر شبكه هاي سيما پخش و پوشش خبري لازم انجام خواهد شد.
مديركل تبليغات اسلامي سيستان و بلوچستان، از شناسايي و ساماندهي ۴۳۶ مداح مرد و ۲۵۱ مداح زن و ۷۷۶ هيئت مذهبي در اين استان خبر داد.
حجت‌الاسلام بزماني گفت: ۹۲۰ مبلغ و مبلغه به منظور بسط و گسترش فرهنگ حسيني در جامعه به شهرها و روستاهاي استان اعزام شدند.
وي افزود: ۴۲۰ نفر از اين مبلغان را نيروهاي بومي و حدود ۵۰۰ مبلغ ديگر را غير بومي تشكيل مي دهند كه در طول ايام محرم نقش آفريني خواهند كرد.
وي بر همكاري مسئولان هيات هاي مذهبي با نيروي انتظامي تاكيد كرد و گفت: سيستان و بلوچستان از نظر امنيتي بسيار حساس است لذا بايد هيئات مذهبي با نيروي انتظامي همكاري بيشتري داشته باشيم.
وي با بيان اينكه تجمعات عاشورايي در چند نقطه استان برگزار مي شود، افزود: علاوه بر تجمع عزاداران حسيني در ميدان سربازان گمنام زيبا شهر زاهدان در شب ششم محرم همچنين تجمع عزاداران در روزهاي هفتم و هشتم محرم در مسجد الزهرا(س) آزادگان و دسته روي هيات هاي مذهبي در ۹ محرم از سمت خيابان اميرالمومنين عليه السلام به طرف مصلي قدس و روز ۱۰ محرم دسته روي تمامي هيات هاي مذهبي به سمت گلزار شهداي زاهدان انجام خواهد شد.
مديركل تبليغات اسلامي استان با اذعان به اينكه بيش از ۷۷۶ هيات مذهبي در استان فعاليت دارند، تصريح كرد: كساني كه قصد برپايي ايستگاه هاي صلواتي را دارند بايد از فرمانداري ها مجوز دريافت كنند.
6081