مهاباد - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي سردشت گفت: برداشت محصول انار در 100 هكتار از باغ هاي اين شهرستان آغاز شده است.

رسول سعيديان روز يكشنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا افزود: باغ هاي انار شهرستان سردشت بيشتر در دهستان هاي آلان و باسك كولسه واقع شده كه به دليل داشتن شرايط آب و هوايي گرم و مرطوب، منطقه بسيار مناسبي براي پرورش اين محصول هستند.
وي گفت: سطح زير كشت باغ هاي انار شهرستان سردشت 125 هكتار است كه از اين مقدار 105 هكتار آن را باغ هاي بارور و 20 هكتار را نيز نهالستان تشكيل مي دهند.
سعيديان اضافه كرد: يكي از مزيت هاي بزرگ انار توليد شده در اين شهرستان، كيفيت عالي آن است كه به صورت ارگانيك توليد مي شود.
وي ميانگين توليد انار در باغ هاي اين شهرستان را 9 تن اعلام كرد و ادامه داد: امسال پيش بيني مي شود افزون بر 950 تن از اين محصول در اين شهرستان توليد و روانه بازار مصرف شود.
مدير جهاد كشاورزي سردشت ارقام انار توليدي در اين شهرستان را شامل انار پوست سفيد، انار ميخوش و انار دانه سفيد عنوان كرد.
وي گفت: به دليل اهميت توسعه باغ هاي انار و كاهش ريسك توليد با تلاش مديريت جهاد كشاورزي اين شهرستان در سال زراعي گذشته بيش از 50 درصد باغ ها تحت پوشش بيمه محصولات كشاورزي قرار گرفت.
شهرستان مرزي سردشت در جنوب آذربايجان غربي و در نوار مرزي ايران با عراق واقع شده و 80 هزار هكتار از مساحت آن را عرصه هاي جنگلي تشكيل مي دهد.
اين شهرستان به لحاظ توليد محصولاتي چون سماق، انواع انگور، گردو، بادام، انجير، سقز و انواع گياهان دارويي از جنگل هاي آن از اهميت زيادي برخوردار است.
7506/6185/2093