كرمان - ايرنا - استاندار كرمان گفت: براساس برنامه ريزي هاي انجام شده تلاش مي شود كار بازسازي كامل باغ بيرم آباد تا پايان سال آينده به اتمام برسد.

به گزارش ايرنا عليرضا رزم حسيني عصر يكشنبه پس از بازگشت از سفر يك روزه به سيرجان بلافاصله راهي باغ بيرم آباد در شهر كرمان شد كه قرار است پس از مرمت و بازسازي نظير آنچه در مورد باغ فتح آباد در شهر اختيار آباد روي داد به يكي از ظرفيت هاي بالفعل گردشگري، فرهنگي و اقتصادي استان تبديل شود.
استاندار كرمان در اين بازديد گفت: باغ بيرم آباد با چهار و نيم هكتار وسعت سال ها بدون استفاده باقي مانده و بخش هايي از آن در حال تخريب است كه بايد جلوي اين اتفاق گرفته شود.
وي گفت: اين باغ متعلق به آستان قدس رضوي است و دو ماه قبل طي جلسه اي در مشهد مقدس برخي برنامه ريزي ها براي احياي آن انجام شده است.
رزم حسيني با اشاره به اينكه آستان قدس رضوي در كرمان داراي املاك زيادي است، عنوان كرد: باغ بيرم آباد در صورتي كه مورد بازسازي قرار گيرد شايد اهميتي مانند باغ شاهزاده داشته باشد.
وي گفت: در اين باغ به دنبال اجراي كار و مديريت جهادي هستيم و اميدواريم روند بازسازي آن در سريع ترين زمان ممكن و به بهترين شكل صورت گيرد.
وي تاكيد كرد: اين باغ بايد به نگيني در اين منطقه از شهر تبديل شود.
وي از باغ بيرم آباد به عنوان باغي تاريخي ياد كرد و گفت: اين باغ با واقع شدن در شهر، داراي موقعيت مناسبي براي استفاده مردم است.
استاندار كرمان افزود: براساس برنامه ريزي هاي انجام شده اين باغ در سه فاز طي يك سال آينده مورد بازسازي قرار مي گيرد و به مركزي براي گردشگران داخلي و خارجي تبديل مي شود.
وي تصريح كرد: در دوره كنوني با كمترين هزينه مي توان ضمن احياي اين گونه مراكز در راستاي توليد ثروت و ايجاد اشتغال اقدام كرد.
رزم حسيني گفت: در استفاده از ظرفيت هاي گردشگري و تاريخي در استان كرمان تنها به مركز استان توجه نمي كنيم بلكه با نگاهي همه جانبه تمامي ظرفيت هاي تاريخي و گردشگري شهرستان را مد نظر داريم.
وي ادامه داد: پس از ايام محرم و صفر جشن ملي ثبت جهاني ميمند در شهربابك برگزار مي شود و پس از آن كنفرانس جهاني تمدن هليل به عنوان يكي از اهداف برنامه ششم توسعه كرمان برگزار خواهد شد.
استاندار كرمان گفت: كرمان از نظر تاريخي و گردشگري استاني ثروتمند است و اميدواريم در دولت تدبير و اميد كه به كار فرهنگي و ميراثي معتقد است بتوانيم از اين ظرفيت ها به بهترين نحو استفاده كنيم.
سرپرست سازمان موقوفات آستان قدس رضوي در استان هاي يزد و كرمان نيز گفت: مصوبه بازسازي اين مكان از هيات مديره دريافت شده است.
رضا رضوي افزود: اين كار پس از بررسي طرح هاي تدوين شده، برآورد و تامين هزينه مورد نياز در قالب سه فاز اجرايي مي شود.
باغ تاريخي فتح آباد نيز با پيگيري استاندار كرمان و همت دستگاه هاي مختلف بازسازي و تابستان امسال با حضور وزير كشور افتتاح شد.
7440/3028