تهران - ايرنا - رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: توجه به معنويت نقش موثري در پيروزهاي دوران دفاع مقدس داشت.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي كل ارتش، اين مطلب را حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدعلي آل هاشم در اجتماع كاركنان عقيدتي سياسي هاي منطقه شمالغرب به مناسبت سالروز تأسيس سازمان عقيدتي سياسي عنوان كرد.
وي با بيان اينكه الحمدلله عقيدتي سياسي تاكنون توانسته به مأموريت ها و وظايف خود به خوبي عمل كند، افزود: با تشكيل كارگروه نقش روحانيت در دفاع مقدس و بررسي ميداني كه در اين زمينه انجام شد، در گفت وگو با فرماندهان دفاع مقدس به اين نتيجه رسيديم كه روحانيون نقش بسيار موثر و انكار ناپذيري در دوران هشت سال جنگ تحميلي داشته و با معنويت افزايي در يكان ها و انجام امور فرهنگي به خوبي ايفاي نقش كرده اند كه البته در اين راه شهدايي نيز از روحانيون و نظاميان تقديم نظام و كشور در طول دفاع مقدس شده است.
نماينده ولي فقيه در ارتش به شرايط منطقه و تدابير و فرامين فرماندهي معظم كل قوا درباره نفوذ دشمن پرداخت و گفت: امروز وظيفه ما در قبال مسائل فرهنگي جهت جلوگيري از نفوذ دشمن بسيار حساس و زياد است.
وي در اين زمينه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه اي(مدظله العالي) در رابطه با قصد و هدف دشمن از نفوذ به كشور از راه مذاكرات هسته اي و برجام افزود: معظم له بارها تأكيد كرده اند بايد مواظب باشيم دشمن به كشور، سياست، فرهنگ و حتي اقتصاد ما نفوذ نكند. كه البته ايشان راه كارهاي جلوگيري از اين نفوذ را هم فرموده اند اما آنچه كه معظم له بيشتر بر روي آن تأكيد داشته اند جلوگيري از نفوذ فرهنگي دشمن است كه بخشي از اين وظيفه برعهده عقيدتي سياسي ها و روحانيون اين نهاد است.
رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش به موفقيت هاي به دست آمده از سوي تيم مذاكره كننده در جريان مذاكرات هسته اي اشاره كرد و گفت: درست است كه در اين زمينه به موفقيت هايي دست پيدا كرديم اما بايد بدانيم دشمني آمريكا و ايادي استكبار هيچگاه با ايران تمام نشده و آمريكا قصد دارد از اين مذاكرات به عنوان ابزاري جهت مهار راهبردي ايران و همچنين ايجاد فرصتي براي نفوذ به ايران به بهانه هاي مختلف استفاده كند.
آل هاشم افزود: مقام معظم رهبري نفوذ فرهنگي و سياسي دشمن را بسيار خطرناك برشمرده اند كه در بحث فرهنگي، ترويج فرهنگ غرب از طريق عرضه محصولات و كالاهاي فرهنگي غربي در اين زمينه بسيار مهم است. در بحث نفوذ سياسي نيز دشمن سعي در نفوذ در دستگاه هاي تصميم ساز و تصميم گير كشور، ايجاد اختلاف بين مردم و دولت، انجام اصلاحات به اصطلاح سياسي مطابق با نظر و خواست خود، ايجاد فاصله از ارزش هاي انقلابي و اسلامي و نظاير آن دارد.
در پايان اين مراسم از تعداي جانبازان و ايثارگران عقيدتي سياسي منطقه شمالغرب كشور در دوران دفاع مقدس تقدير شد.
اجتمام(1) ** 7029 ** 1071