گرگان - ايرنا - مديركل پدافند غيرعامل گلستان با تشريح اقدامات دستگاه هاي مرتبط براي تامين مايحتاج ضروري مردم استان در موقع حوادث و بحران هاي احتمالي ،گفت: اكنون افزون بر 255 ميليون ليتر سوخت در مخازن استان ذخيره سازي شده است.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا قاسم غريب آبادي در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به دخيره سازي 20 ميليون ليتر سوخت به تازگي، اظهار داشت: سوخت ذخيره شده در مخزن ها نياز سه تا چهار ماه استان را در مواقع لزوم تامين مي كند.
پدافند غيرعامل مجموعه اقداماتي است كه انجام مي شود تا در صورت بروز بحران و مشكلات، خسارات احتمالي به كمترين ميزان خود برسد و به بيان ديگر به هر اقدام غير مسلحانه اي كه موجب كاهش آسيب پذيري نيروي انساني، ساختمان ها، تاسيسات، تجهيزات، اسناد و شريان هاي كشور در برابر عمليات خصمانه و مخرب دشمن گردد، پدافند غيرعامل گفته مي شود.
هدف از اجراي طرح هاي پدافند غيرعامل كاستن از آسيب پذيري نيروي انساني، تاسيسات، تجهيزات حساس و مهم كشور و استمرار فعاليت ها و خدمات زيربنايي و تامين نيازهاي حياتي و تداوم اداره كشور در شرايط بحراني ناشي از جنگ و بحران ها مي باشد.
در پدافند غيرعامل تمام نهادها، نيروها، سازمان ها، صنايع و حتي مردم عادي مي توانند نقش مؤثري بر عهده گيرند.
مديرعامل پدافند غير عامل گلستان همچنين در خصوص ذخيره سازي غلات گفت: برنج و گندم در انبارهاي استان به اندازه يك سال ذخيره شده و نيز مرغ منجمد براي تامين نياز مردم براي سه تا چهار ماه ذخيره شده است.
غريب آبادي در خصوص تامين آب آشاميدني مردم نيز گفت: اقدامات لازم در دو تا سه سال اخير در اين زمينه انجام شده هرچند با توجه به بحث خشكسالي در استان مشكلاتي در اين زمينه وجود دارد.
وي همچنين از شناسايي 10 نقطه جديد براي اسكان اضطراري در مواقع بروز بحران در شهر گرگان مركز گلستان خبرداد و گفت: اين مناطق بيشتر سالن هاي ورزشي هستند.
به گفته وي در ساير شهرستان هاي استان نيز محل هاي اسكان اضطراري شناسايي و آماده سازي شده است.
پدافند غيرعامل در قالب تشكيلات در استان ها از چهار سال قبل فعال شده است.
استان گلستان واقع در شمال ايران از شمال با جمهوري تركمنستان و درياي خزر، از شرق با خراسان شمالي، از غرب با مازندران و از جنوب با استان سمنان هم مرز است.
گلستان حدود يك ميليون و 850 هزار نفر جمعيت دارد كه در 29 نقطه شهري (بيش از 51 درصد جمعيت استان) و يكهزار و هشت روستا (حدود 49 درصد) ساكن هستند.
6204/1648