همدان - ایرنا - استاندار همدان بیان كرد: وظیفه فرمانداران و اعضای ستاد انتخابات استان برگزاری انتخابات سالم و پر نشاط و بسترسازی برای حضور حداكثری مردم در پای صندوق های رای است.

به گزارش روابط عمومی استانداری همدان محمدناصر نیكبخت شامگاه چهارشنبه در نشست مشترك اعضای ستاد انتخابات و فرمانداران استان گفت: همه تلاشها باید برای برگزاری انتخابات با حضور حداكثری مردم انجام شود.
وی افزود: استان آمادگی خوبی برای برگزاری انتخابات در اسفند ماه دارد و باید این آمادگی با آموزشهای لازم و تمهید تجهیزات و هم افزایی امكانات افزایش یابد.
استاندار با بیان اینكه عزم وزارت كشور برگزاری انتخابات رقابتی است، ادامه داد: فضای رقابتی به حضور حداكثری مردم در انتخابات كمك می كند زیرا حضور همه اندیشه ها و تفكراتی كه در درون نظام تعریف می شوند، طرفداران آن دیدگاه ها را به پای صندوق می آورد.
نیكبخت با تاكید بر اجرای قانون در انتخابات اضافه كرد: مجریان انتخابات در استان عمل به قانون را سرلوحه كار خود قرار دهند و تلاش كنند به گونه ای عمل شود كه مردم احساس كنند برگزاركنندگان انتخابات بی طرف هستند .
وی تاكید كرد: امنیت انتخابات با وزارت كشور است و به این علت برگزاری انتخابات باید در شرایطی آرام در شهرستانها پیگیری شود.
استاندار با یادآروی زمان نامنویسی داوطلبان گفت: باید بر اساس تقویم انتخاباتی در استان عمل شود و قانون تبلیغات و زمان آن نیز مدنظر تمام كسانی كه قصد داوطلبی در انتخابات دارند، باشد.
در این نشست رئیس ستاد انتخابات استان گزارشی از اقدامات انجام شده ستاد ارائه داد و همچنین فرمانداران مباحثی با مسئولان كمیته های ستاد انتخابات مطرح كردند.
استان همدان با بیش از یك میلیون و 700 هزار نفر جمعیت و داشتن 9 شهرستان، تعداد 9 كرسی مجلس شورای اسلامی و دو كرسی مجلس خبرگان رهبری را در اختیار دارد.
انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان اسفند ماه امسال در سراسر كشور برگزار می شود.
7526/6993