تهران -ایرنا - مدیرعامل شركت بازرگانی دولتی ایران گفت: بیش از 94 هزار میلیارد ریال برای برای خرید هشت میلیون و 80 هزار تن گندم در سالجاری به كشاورزان پرداخت شد.

به گزارش ایرنا از شبكه خبری شركت یاد شده ، علی قنبری افزود :همزمان با پایان فصل خرید تضمینی گندم در كشور، دولت تمام پول كشاورزان بابت فروش گندم را به آنها پرداخت كرد .
به گفته وی ، مبلغ 150 میلیارد ریال مانده مطالبات گندمكاران از سوی شركت بازرگانی دولتی ایران تامین شد تا به حساب كشاورزان واریز شود.
مدیرعامل شركت بازرگانی دولتی ایران گفت: همزمان با خرید تضمینی گندم و پرداخت كامل بهای آن به گندمكاران، فصل خرید تضمینی سال 1394 به پایان رسید.
قنبری گفت : خرید هشت میلیون و 80 هزار تن گندم توسط یكهزار و 22 مركز خرید مستقر در سراسر كشور صورت گرفت و این مراكز توانستند با تحویل گرفتن بیش از یك میلیون و 300 هزار محموله گندم از كشاورزان، فصل خرید تضمینی گندم داخلی را با موفقیت به پایان برسانند.
به گفته وی ، رقم پرداختی به كشاورزان مبلغ 94 هزار و 60 میلیارد ریال است و امسال حدود 400 هزار تن گندم دروم نیز خریداری شد.
قنبری افزود : مزیت نسبی صادرات گندم دروم موجب شده تا شركت بازرگانی دولتی ایران، برنامه صادرات 400 هزار تن از این محصول را در دستور كار قرار دهد.
این مقام مسئول تصریح كرد: امسال علیرغم كاهش بارشها، با ایجاد انگیزه و حمایت از كشاورزان، حدود یك میلیون و 400 هزار تن گندم بیشتر از سال گذشته در كشور خریداری شد، تا با وجود ذخایر استراتژیك این كالا، نیازی به واردات گندم برای تامین آرد مورد نیاز واحدهای نانوایی نباشد.
قنبری برنامه‌ی دولت تدبیر و امید را حمایت از تولیدكنندگان و مصرف كنندگان ذكر كرد و گفت: دولت امسال گندم را به قیمت هر كیلوگرم یكهزار و 155 تومان از كشاورزان خریداری كرد كه با هزینه های جانبی قیمت تمام شده آن به 12 هزارو 500 تومان می رسد ، اما با قیمت هركیلو گرم 665 تومان به نانوایی ها عرضه می كند تا نان مصرفی مردم با قیمت پایین تری تامین شود.
اقتصام (1) ** 1559**1436