دهلی نو - ایرنا - به دنبال تهدید حمله گروه های تروریستی «بوكو حرام» و «داعش» به سومین نشست سران هند و آفریقا كه از روز گذشته در دهلی نو آغاز شده ، تدابیر شدید امنیتی در این اجلاس به اجرا گذاشته شده است.

به گزارش ایرنا ؛ سازمان های اطلاعاتی هند اعلام كردند كه عوامل وابسته به گروه های تروریستی «بوكو حرام» و «داعش» قصد دارند در روند اجلاس آفریقا و هند اختلال ایجاد كنند.
مقامات امنیتی هند پس از تهدید رهبران آفریقا از سوی «بوكو حرام» ، تدابیر امنیتی این اجلاس را بسیار افزایش داده اند به گونه ای كه حتی از ارتباط خبرنگاران با اعضای هیات های شركت كننده جلوگیری می كنند.
این تهدیدات تروریستی باعث شده است كه خبرنگاران رسانه ها بعد از عبور از مكان های متعدد بازرسی از دسترسی به شركت كنندگان اجلاس برای مصاحبه منع شوند و تنها مجاز به پوشش اخبار این اجلاس از جایگاه ویژه باشند.
بیش از ۲۵ هزار نیروی پلیس و ارتش هند به همراه محافظان و نیروهای امنیتی آفریقایی در مناطق مركزی و اطراف محل برگزاری این نشست مستقر شده اند.
مقامات بلندپایه وزارت كشور هند اعلام كردند: تدابیر امنیتی در «دهلی نو» در ۲۹ اكتبر (هفتم آبان ) زمانی كه سران كشورهای آفریقایی به همراه «نارندا مودی» نخست وزیر هند در ورزشگاه ملی «ایندرا گاندی» جمع می شوند افزایش خواهد یافت.
روزنامه «تایمز او ایندیا» نوشت: گروه تروریستی «داعش» كه تاكنون مسوولیت چند حمله در بنگلادش را به عهده گرفته است درصدد ایجاد پایگاهی در هند است.
به نوشته این روزنامه ؛ سازمان های اطلاعاتی هند لیست افرادی را كه تحت تاثیر افكار افراطی داعش قرار دارند؛ تهیه كرده است.
رسانه های هند پیش از این تهدیدها از حضور داعش در دهلی نو پایتخت هند خبر داده بودند.
سازمان های اطلاعاتی اكنون خبر از احتمال حمله فرد یا افرادی وابسته به گروه داعش به نمایندگان آفریقا در دهلی نو داده اند.
پلیس دهلی شهروندان آفریقایی را كه یك هفته پیش وارد دهلی نو شده اند ؛ زیر نظر گرفته است.
دو گروه تروریستی داعش و بوكوحرام با یكدیگر اعلام همبستگی كرده اند.
گروه 'بوكوحرام' یك گروه افراط گرا در كشور نیجریه است كه در سال ۲۰۰۳ تشكیل شد و اكنون به عنوان یك گروه تروریستی شناخته می شود.
سومین نشست سران آفریقا با شركت 54 كشور آفریقایی و با حضور 40 رییس دولت اتحادیه آفریقا از روز دوشنبه به مدت چهار روز در دهلی نو درحال برگزاری است.
علاوه بر این، بیش از ۴۰۰ بازرگان از آفریقا و اعضای اتاق های بازرگانی هند نیز در این اجلاس شركت كرده اند.
*آساق*267 *1600 **1488**1392