ياسوج - ايرنا - مديرعامل شركت گاز كهگيلويه وبويراحمد با اشاره به كاهش دماي هوا و فرارسيدن فصل استفاده از وسايل گرمايشي گفت: بايد استانداردهاي لازم در استفاده از وسايل گرمايشي براي جلوگيري از خطر گازگرفتي رعايت شود.

هوشنگ صيدالي روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه همه ساله در فصل سرما شماري از هموطنان به دليل رعايت نكردن مسائل ايمني گاز طبيعي جان خود را از دست مي دهند افزود: باز نبودن مسير دودكش، نداشتن كلاهك آچ شكل دودكش، استفاده از وسايل گرمايشي غير استاندارد، نداشتن تهويه مناسب هوا، استفاده از وسايل غير گرمايشي نظير اجاق گاز براي گرمايش و استفاده از شيلنگ و بست غير استاندارد از مهمترين عوامل بروز حوادث بوده است.
وي اظهاركرد: مشتركان گاز طبيعي در استان قبل از راه اندازي وسيله گاز سوز پس از كسب اطمينان از باز بودن مسير دودكش و وجود كلاهك اچ شكل ، با استفاده از شيلنگ و بست استاندارد اقدام به اتصال بخاري استاندارد خود به انشعاب گاز كرده و محل هاي اتصال را براي اطمينان با كف صابون آزمايش كنند.
صيدالي استفاده از پرده هاي ضخيم، لباس مناسب، تنظيم دماي منزل بين 18 تا 21 درجه سانتيگراد علاوه بر صرفه جويي در مصرف گاز وكاهش مبلغ گازبها امكان استفاده ساير هموطنان را از اين نعمت طبيعي فراهم مي سازند.
وي تعداد روستاهاي گاز دار كهگيلويه و بويراحمد را 460 روستا اعلام كرد و گفت: 19 درصد از اين روستاها معادل 85 مورد در دولت تدبير و اميد از نعمت گاز برخوردار شده اند.
هم اكنون بيش از 58 هزار و 209 هزار خانوار شهري و 36 هزار و 315 خانوار روستايي كهگيلويه و بويراحمد زير پوشش خدمات شركت گاز اين استان هستند.
7531/6162