ساری- ایرنا- معاون امنیتی و انتظامی وزیر كشور عصر چهارشنبه گفت: اعتدال و قانونگرایی از شعارهای دولت تدبیر و امید به شمار می رود و افزایش قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران ناشی از اقدام مبتنی بر قانون است.

به گزارش ایرنا، «حسین ذوالفقاری» در همایش منطقه ای اعضای ستاد انتخابات استان های گلستان، سمنان و مازندران در ساری هدف اصلی حكومت جمهوری اسلامی ایران را انجام وظایف در چارچوب مقررات دین و اسلام دانست و اضافه كرد: مردم باید شعار اعتدال و قانونگرایی را در عمل درك و احساس كنند.
ذوالفقاری ادامه داد: عدالت با ظرف قانون سنجیده می شود. زمانی امنیت جامعه تامین می شود كه شعار اعتدال را بر اساس قانون عملی كنیم.
وی تاكید كرد «در اعتدال و رعایت قانون نباید تبعیض قائل شویم».
معاون امنیتی و انتظامی وزیر كشور تخلف از قانون را جبران ناپذیر توصیف كرد و گفت: وزارت كشور اطلس انتخابات را تهیه و پس از شناسایی تمام مشكل ها و چالش های انتخابات گذشته، آنها را مستندسازی كرده است.
ذوالفقاری بیان داشت: اگر دقت نداشته باشیم ظرفیت های سیاسی ممكن است مشكل امنیتی ایجاد كند.
همچنین معاون امنیتی و انتظامی وزیر كشور گفت: در مقوله برجام سعی شده است جریان های سیاسی، كشور را دوشقه نكند كه اگر این امر مدیریت نمی شد به طور یقین بر انتخابات تاثیر می گذاشت.
وی افزود: اگر در اداره امور كشور و انتخابات ضعف داشته باشیم شرف اجتماعی دچار آسیب می شود.
ذالفقاری گفت: حركت در خط و چارچوب اسلام ضروری است و تملق پروری مدیران جامعه را با چالش روبرو می كند.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر كشور خطاب به فرمانداران و بخشداران به عنوان مجریان اصلی انتخابات، تصریح كرد: بدون تبعیض و با قاطعیت تخلفات انتخاباتی را شناسایی و برخورد كنید. ك/2
6990/6097/1961