شيراز- ايرنا- نماينده ولي فقيه در فارس و امام جمعه شيراز گفت: مصوبات ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر فارس در اين استان لازم الاجراست.

به گزارش ايرنا آيت الله اسدالله ايماني چهارشنبه در نخستين جلسه شوراي سياست گذاري امر به معروف و نهي از منكر استان فارس بيان كرد: مديران در استان بايد خود را موظف به احياي دو فريضه الهي امر به معروف و نهي از منكر كنند و اهتمام ويژه اي نسبت به اجراي مصوبات ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر استان داشته باشند.
وي با بيان اينكه موارد قانوني امر به معروف و نهي از منكر در قانون اساسي بيان شده است افزود: اين درحالي است كه مصوبات اين ستاد در چارچوب قانون نيز به عنوان يك موضوع لازم الاجرا بيان شده كه اين نشان از اهميت ويژه اين مهم است.
ايماني اظهارداشت: امر به معروف و نهي از منكر يك قانون تصويب شده است كه بايد براي آن اعتبار، نيروي انساني و ساز و كار مناسب در نظر گرفته شود واين درحالي است كه مخالفت با يك موضوع قانوني جائز نيست.
وي اضافه كرد: انتظار است كميته اي متشكل از شهرداري شيراز، استانداري فارس، دستگاه قضايي استان و اداره اطلاعات تشكيل و با بررسي فضاهاي خالي ادارات دولتي در استان در مدت زمان 10روز، مكاني را براي ستاد امربه معروف ونهي از منكر استان مشخص كنند.
او با بيان اينكه مسئولان استان بايد مساله امر به معروف و نهي از منكر را جدي تر از گذشته در استان دنبال كنند ادامه داد: در مرحله بعد نيز با توجه به اهميت موضوع امر به معروف و نهي از منكر، بايد اعتبارات مشخص و معيني به اين ستاد در استان تخصيص يابد.
نماينده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبري عنوان داشت: امر به معروف و نهي از منكر تا زمان حكومت پيامبر اسلام(ص) و خليفه اول و دوم به شكل جدي در جامعه جاري و ساري بود كه متاسفانه از بعد از حكومت خليفه سوم به مروز زمان كمرنگ شد.
وي با اشاره به روند شكل گيري تفكر مرجعه در بعد از خلافت خليفه سوم درتاريخ اسلام گفت: تفكر بي تفاوتي گروه مرجعه در تاريخ اسلام ريشه امر به معروف و نهي از منكر را درجامعه اسلامي ازبين برد كه از آن زمان تاكنون اين دو فريضه الهي به عنوان يك قانون مهجور در اسلام است.
دادستان شهرستان شيراز نيز در ايننشست گفت: امروز امر به معروف و نهي از منكر از ضروريات جامعه ماست كه غفلت از اين دو فريضه الهي مشكلاتي رابراي جامعه ما ايجاد مي كند.
طهماسب يزدانيان افزود: قانون در زمينه امر به معروف ونهي از منكر بايد در جامعه اجرا شود كه اميدواريم با اجراي اين قانون بتوانيم گام هاي مناسبي در جهت حمايت از آمرين امر به معروف و نهي از منكر در استان برداريم.ك/2
3002/ 5054