تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۹

تهران - ایرنا - دولت بحرین از صدور ویزا برای «حسین موسویان» عضو پیشین تیم مذاكره كننده ی هسته ای ایران برای شركت در كنفرانس امنیت خلیج فارس در منامه خودداری كرد.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا، عضو پیشین تیم مذاكره كننده هسته ای ایران گفت: امسال قرار بود در مورد توافق هسته ای و سیاست های منطقه ای ایران در این كنفرانس صحبت كنم.
كنفرانس امنیت خلیج فارس هرساله با حضود صدها تن از مقامات و شخصیت های برجسته جهانی تشكیل می شود و موضوع محوری آن هم در مورد امنیت خلیج فارس است.
موسسه بین المللی مطالعات استراتژیك برگزار كننده این كنفرانس است كه دولت بحرین نیز عمده هزینه های آن را می پردازد تا این كنفرانس در بحرین برگزار شود.
وی با بیان اینكه سال گذشته هم از ایران تنها من شركت كرده بودم، افزود: وزرای كشورهای عربی خلیج فارس و كشورهای غربی فضای كنفرانس سال گذشته را صددرصد علیه ایران شكل دادند لاكن من در مقابل هرسخنرانی كه علیه ایران صحبت می كرد وقت می گرفتم و جواب او را محكم می دادم.
موسویان برای نمونه به پاسخ وزیر خارجه كانادا كه سردار سلیمانی را تروریست خواند ه بود، اشاره كرد و افزود: پاسخ وزیر خارجه كانادا را دادم و پاسخ وزیر دفاع فرانسه كه ایران را تهدید سلاح های كشتار جمعی جهان خواند را به گونه ای دادم كه هر دو وزیر قادر به جواب نبودند. ونهایتا فضای كنفرانس را تا حدی متعادل كردم.
وی گفت:امسال دولت بحرین با خودداری از صدور ویزا و با توجه به اینكه مقامات ایران هم شركت نمی كنند، خواسته
تا فضای كنفرانس را صددرصد ضد ایرانی كند و كسی هم نباشد كه پاسخ آنها را بدهد.
موسویان خاطر نشان كرد: یك منبع مطلع از موسسه بین المللی مطالعات استراتژیك اطلاع داد كه سازمان امنیت بحرین مانع حضورمن شده است.
شبس**1708/1547