اروميه - ايرنا - امام جمعه سلماس گفت: 13 آبان تنها مختص دانشجويان نيست و همه اقشار در اين روز بايد انسجام خود را در مقابل استكبار جهاني به نمايش بگذارند.

حجت الاسلام سيدمحمد موسوي روز شنبه در نشست هماهنگي راهپيمايي 13 آبان در سلماس افزود: 13 آبان روز ملي مبارزه با استكبار جهاني است و همه مردم بايد براي پاسداشت اين روز بزرگ اهتمام لازم را داشته باشند.
وي اظهار كرد: آمريكا پس از پيروزي انقلاب اسلامي با تهديدهاي متعدد و از طريق وضع تحريم هاي ظالمانه همواره سعي در سست كردن اراده ملي ايران اسلامي داشته است ولي اتحاد و انسجام ملي ما مانع از دست يافتن دشمنان به اهداف شوم خود در كشور شده است.
وي اضافه كرد: در يوم الله 13 آبان سه رخداد مهم شامل تبعيد امام خميني (ره) به تركيه، تظاهرات عده اي از دانش آموزان و كشتار آنان از سوي رژيم پهلوي و تسخير لانه جاسوسي آمريكا از سوي دانشجويان پيرو خط امام به وقوع پيوست كه همه آنها در تاريخ پيروزي انقلاب اسلام و تداوم آن نقش بسزايي داشتند.
معاون فرماندار سلماس نيز در اين نشست گفت: اقتدار و عزت ايران در روز حماسي 13 آبان سال 58 شكوفاتر شد و جوانان كشور به ويژه قشر دانش آموز و دانشجو ضربه جبران ناپذيري بر پيكر آمريكا و حاميانش وارد كردند.
امير تيموري اظهار كرد: حوادث خونين 13 آبان نشان داد كه مردم و جوانان اين مرز و بوم به هيچ عنوان حاضر نيستند دخالت بيگانگان در امور داخلي مملكت را بپذيرند.
وي گفت: اقشار مختلف مردم اين شهرستان در كنار دانش آموزان با حضور گسترده و پرشور خود در راهپيمايي 13 آبان يكبار ديگر صحنه زيبايي از وحدت و همدلي را به نمايش خواهند گذاشت.
تشكيل كميته شش گانه، آمادگي ادارات و نهادها براي برگزاري مراسم راهپيمايي، نصب بنر و پلاكارد و برپايي ايستگاه صلواتي در روز 13 آبان از مصوبات اين نشست بود.
در اين جلسه مقرر شد راهپيمايي 13 آبان ساعت 10 صبح از مقابل مسجد جامع شروع و در ميدان توحيد اين شهرستان به پايان برسد.
سلماس با 200 هزار نفر جمعيت در شمال آذربايجان غربي قرار دارد.
7127/2093