رشت - ايرنا - سرپرست اداره پيش بيني و هشدار اداره كل هواشناسي گيلان، از تداوم كاهش نسبي دما و افزايش شدت بارندگي ها در برخي نقاط استان خبر داد.

مازيار غلامي عصر شنبه در گفت وگو با ايرنا بيان كرد: نقشه هاي پيش يابي حاكي از تقويت سامانه سرد و بارش زا در منطقه است كه پيآمد آن بارش باران و وزش باد (گاهي شديد) ، كاهش دما و ارتفاعات بارش برف است.
وي ادامه داد: طي 36 ساعت آينده، با تقويت جريان هاي سرد و بارش زاي شمالي، ضمن كاهش دما بين سه تا شش درجه سلسيوس، در برخي نقاط استان بر شدت بارش ها افزوده خواهد شد.
غلامي بيان كرد: همچنين در بعضي ساعات وزش باد شديد و نيز در ارتفاعات و دامنه ها بارش برف پيش بيني مي شود ضمن آنكه طي اين مدت، دريا توفاني بوده و براي فعاليت هاي مرتبط مناسب نيست.
سرپرست اداره پيش بيني و هشدار اداره كل هواشناسي گيلان خاطرنشان كرد: بارندگي طي روز دوشنبه با شدت كمتر و براي صبح سه شنبه به صورت پراكنده در استان پيش بيني مي شود و اين توده هوا، پس از آن از منطقه خارج خواهد شد.
وي گفت: بر اين اساس، طي امروز و فردا (شنبه و يكشنبه) آب گرفتگي معابر عمومي و بالاآمدن سطح آب رودخانه ها و سيلابي شدن مسيل ها پيش بيني مي شود و بايد از استقرار در حاشيه رودخانه ها و مسيل ها خودداري شود.
غلامي همچنين به بخش هاي مختلف اجرايي نظير مديريت بحران، منابع آب و برق، مديريت منابع طبيعي و جهاد كشاورزي، سازمان راهداري، حمل و نقل، پليس راه و راهور و شهرداري ها هشدار داد كه با توجه به اخطاريه صادرشده، تمهيدات لازم را به عمل آورند.
وي آسمان امروز گيلان را ابري و مه آلود همراه با بارندگي و وزش باد (گاهي شديد) ، ارتفاعات بارش برف عنوان و براي فردا (يكشنبه) آسمان را ابري و مه آلود، همراه با بارندگي و وزش باد (گاهي شديد) ، كاهش نسبي دما، ارتفاعات و دامنه ها بارش برف پيش بيني كرد.
غلامي بيشينه دماي گيلان در شبانه روز گذشته را مربوط به منجيل و رودسر با 17 درجه سلسيوس و كمينه دما را مربوط به جيرنده با پنج درجه سلسيوس عنوان كرد.
وي گفت: بيشينه و كمينه دماي شهر رشت نيز در شبانه روز گذشته به ترتيب 15 و 13 درجه سلسيوس ثبت شده است.
سرپرست اداره پيش بيني و هشدار اداره كل هواشناسي گيلان خاطرنشان كرد: بيشترين ميزان بارش باران در استان در شبانه روز گذشته ، مربوط به لاهيجان با حدود 59 ميليمتر و پس از آن آستارا با حدود 57 ميليمتر بوده است.
وي اضافه كرد: در ايستگاه هواشناسي فرودگاه رشت نيز در شبانه روز گذشته، حدود 21 ميليمتر بارندگي ثبت شده است.ك/3
7294/2007