سنندج- ايرنا- مرحله استاني دهمين دوره مسابقات بزرگ قرآني جوانان مساجد كشور با عنوان مدهامتان ويژه اعضاي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد روز دوشنبه در صحن جديد مسجد جامع سنندج آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، مسوول دبيرخانه هيات نظارت بركانون هاي فرهنگي هنري مساجد كردستان در حاشيه برگزاري اين مسابقات گفت: مسابقات مدهامتان در رشته هاي قرائت، حفظ، اذان، ترتيل، تفسير، مفاهيم قرآن و نهج البلاغه، تصحيح قرائت حمد و سوره و اذكار نماز برگزار شده است.
كامل گلباغي افزود: بيش از 80 نفر از اعضاي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد در مرحله شهرستاني اين دوره از مسابقات مدهامتان برگزيده و به مرحله استاني راه پيدا كردند و امروز در رشته هاي مختلف باهم رقابت مي كنند.
به گفته وي منتخبين مرحله استاني همزمان با سوم آذر در مرحله كشوري با برگزيدگان ساير استان ها در اصفهان با هم به رقابت مي پردازند.
او آشنايي بيشتر مردم و مسوولان با استعدادها و ظرفيت‌هاي قرآني موجود در كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد، كشف و شناسايي استعدادهاي موجود در امر تفسير قرآن در ميان ائمه جماعات مساجد و شناسايي و ارتقاي سطح اطلاعات عمومي و تخصصي جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غني اسلام را از جمله اهداف اين مسابقات عنوان كرد.
مسوول دبيرخانه هيات نظارت بر كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كردستان اظهار كرد: حضور پر نشاط‌ اعضاي كانون‌ها در فعاليت‌هاي قرآني ملي و بين‌المللي، كشف و شناسايي استعدادهاي برتر قرآني فعال كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد كشور در قالب ايجاد رقابت سالم از ديگر اهداف اين مسابقات است.
گلباغي افزود: حسين عبدالملكي، منوچهر گرامياري، فريد عزت‌پور، اسماعيل تمهيدي، زاهد مرادي داوري بخش برادران و و ژاله حيدري‌مقدم و شايسته درويشي داوري بخش خواهران را در اين دوره از مسابقات برعهده دارند.
جشنواره بزرگ قرآني با نام مدهامتان به همت دبيرخانه دائمي جشنواره هاي فرهنگي و هنري جوانان مساجد كشور و با مشاركت شوراي عالي قرآن، شوراي توسعه فرهنگ قرآني، معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، ستاد اقامه نماز، شبكه قرآن و معارف سيما، راديو قرآن هرساله در سراسر كشور برگزار مي شود.ك/2
7348/1904