اروميه- ايرنا- استاندار آذربايجان غربي با انتشار پيامي روز 13 آبان را برگ زريني از مبارزه ملت ايران در برابر جبهه استكبار بيان كرده و فرا رسيدن اين روز را به دانش آموزان تبريك گفت.

قربانعلي سعادت در اين پيام كه روز چهارشنبه در اختيار ايرنا قرار گرفت، افزود: 13 آبان برگي زرين، مقطعي حساس و يادآور حوادثي سرنوشت‌ساز در تاريخ انقلاب اسلامي است كه هر يك سرفصل نويني از صف‌آرايي جبهه حق و حقيقت و مبارزه بي‌امان ملت ايران در برابر جبهه استكبار و سلطه است چرا كه در اين روز زواياي مختلفي از مقاومت و پايداري ايرانيان در برابر استكبار جهاني آشكار شد.
وي گفت: حماسه بزرگ ملت ايران و تسخير لانه جاسوسي در 13 آبان سال 58، سالروز تبعيد حضرت امام خميني(ره) و روز دانش آموز از حماسه هاي فراموش ناشدني فرزندان غيور اين مرز و بوم الهي و آسماني است.
استاندار آذربايجان غربي در اين پيام آورده است: همبستگي مردم مسلمان و انقلابي و خروش دانش آموزان و دانشجويان با هوشياري و بصيرت و پيروي از حضرت امام خميني (ره) هيمنه پوشالي آمريكا را در اين روز تاريخي و حماسي در هم شكست و عظمت انقلاب اسلامي را به جهانيان نشان داد.
وي افزود: اينجانب، ضمن گراميداشت يوم الله 13 آبان و روز ملي مبارزه با استكبار جهاني و اداي احترام به حماسه آفرينان 13 آبان، اين روز را به همه دانش آموزان عزيز و مردم شهيدپرور استان آذربايجان غربي تبريك عرض مي كنم و اميدوارم در حفظ و صيانت از دستاوردها و آرمان هاي انقلاب اسلامي به رهبري مقام معظم رهبري و عقيم كردن هر گونه توطئه هاي دشمن و ميثاق با آرمان هاي شهداي گرانقدر انقلاب اسلامي و هشت سال دفاع مقدس و امام موفق باشيد.
به گزارش ايرنا، روز 13 آبانماه سال 58 روز تبعيد امام خميني(ره) از كشور، تسخير لانه جاسوسي و روز حماسه آفريني هاي دانش آموزان كشور است كه به نام روز دانش آموز در تاريخ انقلاب اسلامي به ثبت رسيده است.ك3
7125/1905