ساری - ایرنا - رئیس دانشگاه صنعتی بابل گفت: مرحوم نوشیروانی در ابعاد مختلف ویژگی های برجسته و ممتازی داشت كه نخبگی و تیزهوشی از جمله آن بود.

جواد واثقی امیری شامگاه شنبه در یكصد و سیزدهمین سالروز تولد خیر بزرگ سید حسین فلاح نوشیروانی بابل در سالن همایش دانشگاه صنعتی این شهرستان با بیان اینكه برای شناخت یك انسان دو راه وجود دارد ؛ افزود: اول اینكه از نزدیك وی را درك كرده باشند و به همه جوانب شخصیتی وی پی ببرند و دوم اینكه آثار و اقدامات خیرخواهانه اش را مطالعه و بررسی و پی به ابعاد وجودی یك انسان ببرند.
وی گفت: با دقت در انجام اقدامات مثبت مرحوم نوشیروانی پی می بریم كه این شخصیت برجسته در كار خیر تنها به فكر روزمرگی نبود بلكه با یك هدف و آینده نگری كارهای خیر را انجام می داد كه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل یكی از این موارد است كه توسط این خیر بزرگ و نیك اندیش بنا شده است.
وی افزود: مرحوم نوشیروانی كارهای خیر خود را محدود به یك بخش نكرد بلكه در ابعاد مختلف عمرانی، بهداشت و درمان، اجتماعی، آموزشی به شكل مبنایی و ساختاری كار كرد.
وی اظهارداشت: بسیاری از بزرگان امروز زمانی از بورسیه تحصیلی مرحوم نوشیروانی بهره گرفتند و امروز از درجات علمی خوبی در جامعه برخوردارند.
واثقی امیری بیان كرد: یكی از ویژگی های مرحوم نوشیروانی این بود كه به علت اخلاص در كار خیرش فرزندان خوبی تربیت و تحویل جامعه داده است كه به یك شكلی هر كدام از فرزندانش جلوه ای از رفتار مرحوم نوشیروانی هستند.
در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر بابل نیز در این مراسم گفت: مرحوم نوشیروانی چگونه زیستن را به ما آموخت و حسی در جامعه ایجاد كرد كه مردم احساس تنهایی نكنند.
فرامرز ابوالحسنی افزود: اقدامات پسندیده مرحوم نوشیروانی وظیفه مسئولین و شهروندان بابلی را در نشر افكار و اندیشه های این مرد بزرگ بسیار سنگین تر كرده است.
وی در ادامه خواهان تجمیع و ساماندهی خیرین در ابعاد مختلف در شهرستان بابل شد و اظهارداشت: ساماندهی و تجمیع خیرین و حركت این قشر به سمت نیازهای روز جامعه از جمله اشتغال، تولید، بهداشت و درمان، توسعه فضای عمران و آبادانی شهری بسیار مهم است.
دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در سال 1348 توسط زنده یاد سید حسین فلاح نوشیروانی با اهدای 16 هكتار زمین و 11 هزار متر مربع فضای آموزشی تأسیس گردید.ك/2
7328/6097