شيراز- ايرنا- مدير امور روحانيون و حوزه هاي علميه بنياد صيانت از نهاد خانواده استان فارس گفت: بيش از 220 خانواده بي سرپرست و يا خود سرپرست در استان فارس كه هيچ نهادي حتي بيمه آنان را حمايت نمي كند تحت پوشش اين بنياد هستند.

به گزارش دريافتي يكشنبه ايرنا حجت الاسلام محمد عباسپور بيان داشت: بيشتر اين خانواده هاي بي سرپرست توانايي هايي ويژه اي دارند اما از نظر امرار معاش با مشكلاتي روبرو هستند لذا تلاش مي كنيم اين خانواده ها توانمند شوند و بتوانند امور معاش زندگي خود را تامين كنند كه در اين زمينه ايجاد مشاغل خانگي دوره هاي فني و حرفه اي با همكاري اداره كل فني و حرفه اي استان برايشان طراحي شده است.
وي با بيان اينكه خانواده هايي كه سرپرست خود را از دست مي دهند بايد از مساعدت مسئولان برخوردار شوند افزود: خيران استان بايد منابع مالي و اعتباري خود را در موسسات معتبر هزينه كنند تا با سرمايه گذاري بجا و مناسب گره از كار ديگران بگشايند.
عباسپور اظهارداشت: در حال حاضر اين بنياد در استان فارس به 103 حوزه تشيع و 10 حوزه اهل سنت خدمات رساني مي كند.
وي با اشاره به نياز فرهنگي جامعه اضافه كرد: امروز برخي از متدينين و روحانيون استان فارس عليرغم وجود مشكلات فراوان در روستاها، مناطق كم برخوردار و محروم حاشيه شهر در حال انجام كار فرهنگي موثر هستند كه مسئولان دولتي و خيران بايد از اين اقدامات خيرخواهانه افراد حمايت كنند.
اوادامه داد: امروز مي توان با هزينه هاي كم كارهاي فرهنگي موثر و ماندگار در برخي از مناطق استان فارس و شهر شيراز انجام داد و از بسياري از آسيب هاي اجتماعي از جمله ضربه به بنياد خانواده ها جلوگيري كرد.
نشاني اين بنياد در شيراز بولوار پاسداران - نبش خيابان جهان آرا است.
نشاني اينترنتي اين بنياد چنين است www.farskhanevadeh.ir
3002 / 1876