سنندج - ایرنا - دستفروشان تاناكورا در سنندج خواستار ساماندهی و مشخص كردن مكان جدیدی برای خود شدند.

به گزارش ایرنا فروش لباس، كیف و كفش تاناكورا در سنندج از دو بخش تشكیل شده كه هسته مركزی آن را مغازه های قدیمی و در كنار آن نیز حدود 300 دستفروش در معابر و پیاده روهای شهر فعالیت دارند.
تولد تاناكورا در سنندج نیز در ابتدا با همین دستفروشی ها آغاز شد و امروز تعداد زیادی از آنها توانسته اند از طریق مغازه، كالاهای خود را عرضه كنند.
با وجود اینكه سال ها است شهرداران مختلف شهر سنندج به فروشندگان تاناكورا به ویژه دستفروشان قول ساماندهی این مجموعه را می دهند اما هنوز این قول عملی نشده است.
این نظر كسانی است كه بعد از مراجعه به شهرداری و دستگاه های مختلف، امروز چهارشنبه دل نگرانی های خود را با مسوولان استانداری كردستان مطرح می كردند.
به گفته تعدادی از دستفروشان تاناكورا ، شهرداری با نصب تابلوهای هشدار به صورت مكرر به آنها اخطار داده و از امروز تنها هشت روز به پایان هشدار آنها و تخلیه محل مانده است.
آنها می گویند، چگونه شهرداری مكانی را برای مجموعه تاناكورا مشخص نمی كند و انتظار دارد ما دیگر به كار خود ادامه ندهیم.
این دستفروشان خواستار اجرای تجربه شهرهایی همچون مهاباد در سنندج شدند و گفتند: اگر تمامی مجموعه تاناكورا به خارج از شهر منتقل شود ما هم حاضریم به آن مكان برویم.
به گفته آنها، اما اینكه بخواهند فقط دستفروشان را از مكان تاناكورای كنونی دور كنند برای آنها قابل پذیرش نیست، هر چند چنین طرحی را هم در نظر ندارند و بدون مشخص كردن مكانی جدید، تنها می خواهند آنها در این مكان نمانند.
این فروشندگان تاناكور مدعی شدند كه شهرداری آدرس زمینی را به عنوان مكان جدید به آنها داده است اما پس از مراجعه متوجه شده اند كه این زمین متعلق به ارگان دیگری است و قرار است در آن ساخت و ساز شود.
آنها همچنین به احداث ساختمانی تجاری در كنار تاناكورا كه به صورت غیرقانونی ساخته شده اشاره كردند و گله مند بودند چگونه این ساختمان به راحتی ساخته شده است و اكنون هم هیچ تابلو هشداری برای صاحبان آن نصب نمی شود.
شاهو شاهویی مدیر شهرداری منطقه یك سنندج نیز به درخواست خبرنگار ایرنا برای گفت و گو در این مورد پاسخ نداد.
به گفته مدیر دفتر وی، شاهویی امروز با یك خبرگزاری دیگر در مورد تاناكورا صحبت كرده است.ك/4
2077/6108/1904