تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸

ایلام - ایرنا - مدیركل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری ایلام از انحلال شورای اسلامی شهر آسمان آباد از توابع شهرستان چرداول با تصویب هیات مركزی حل اختلاف و رسیدگی به شكایات شوراهای اسلامی كشور خبر داد.

عباس میرزاد روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: با استعفای سه نفر از اعضای شورای اسلامی این شهر و عدم امكان جایگزینی اعضای علی البدل، موضوع انحلال این شورا در شورای حل اختلاف استان ایلام مطرح و برای تصویب نهایی به شورای مركزی حل اختلاف و رسیدگی به شكایات شوراهای اسلامی كشور ارسال شد.
وی ادامه داد: شورای مركزی حل اختلاف پس از بررسی های لازم علاوه بر انحلال شورا با توجه به محكومیت تمامی اعضای شورا در این خصوص، به سلب عضویت دائم اعضا از شورای اسلامی شهر و همچنین ممنوعیت آنها برای ثبت نام در انتخابات آینده شوراهای اسلامی شهر رای داد.
میرزاد ناتوانی در انجام وظایف قانونی از جمله عدم تصویب بودجه شهرداری آسمان آباد و متمم آن در موعد مقرر، عدم تعیین تكلیف سرپرستی شهرداری، مختل شدن امور جاری شورا و شهرداری، عدم تشكیل جلسات شورا در یكسال گذشته و نارضایتی شدید مردمی و شهروندان را از جمله تخلفات اعضای شورای اسلامی آسمان آباد اعلام كرد.
مدیركل امور شهری و شوراهای استانداری ایلام افزود: شورای اسلامی شهر آسمان آباد پنج عضو اصلی و دو عضو علی البدل دارد كه پیش از این یكی از اعضا بعنوان شهردار انتخاب شده بود و با توجه به اینكه سه عضو شورا نیز استعفا داده و یك عضو نیز در شهر آسمان آباد سكونت ندارد شورا رسمیت خود را عملا از دست داده است.
میرزاد تاكید كرد: از این تعداد عضو شورا تنها دو عضو باقی می ماند بنابراین هیات مركزی حل اختلاف با ادامه كار اعضای این شورا با دو عضو موافقت نكرده است.
استان ایلام با 585 هزار نفر جمعیت 10 شهرستان، 25 شهر و 680 روستا دارد.
6032/9002