بندرعباس- ايرنا- مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان گفت: دومين فراخوان جشنواره مد و لباس اسلامي هرمزگان با همكاري دانشكده فني و حرفه اي منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، عليرضا درويش نژاد روز پنجشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: اين جشنواره در دو بخش پژوهش و نمايشگاهي برگزار مي شود كه شامل پژوهش هاي جديد در حوزه طراحي و دوخت لباس براي اقشار و صنف هاي مختلف است و در قسمت نمايشگاه نيز لباس هايي كه دوخت آن ها با خلاقيت و شيوه نوين و مطابق با آداب ، سنت ها و عرف جامعه تهيه شده به نمايش در مي آيد .
وي افزود: در ارزيابي و داوري آثار در هر دو بخش پژوهش و نمايشگاهي، مواردي همچون نو و بديع بودن در طرح و تزيينات ، كاربردي بودن و داشتن قابليت توليد انبوه، هماهنگي طرح، رنگ و جنسيت، متناسب بودن با موازين اسلامي و عرفي، دوخت و اجراي مناسب مد نظر قرار خواهد گرفت.
درويش نژاد خاطرنشان كرد: آخرين مهلت ارسال آثار ، نيمه آذرماه مي باشد و علاقه مندان مي توانند آثار خود را به دبيرخانه مشترك جشنواره در آموزشكده فني و حرفه اي دختران بندرعباس (فاطميه) واقع در كوي خليج فارس ، خيابان سعدي ارسال كنند.
مديركل ارشاد هرمزگان با اشاره به تنوع بالاي لباس در اين استان به دليل وجود قوميت ها و فرهنگ هاي مختلف، گفت: بسياري از مردم و به ويژه نسل جوان و نوجوان با فرهنگ لباس و پوشش هرمزگان آشنايي چنداني ندارند و برگزاري اين جشنواره مي تواند در معرفي ظرفيت ها و شناسايي استعدادها بسيار مؤثر باشد.ك/3
7198/ 6048