تهران - ایرنا - در پی حمله عناصر رژیم صهیونیستی با حمله به بیمارستان دولتی الخلیل در جنوب كرانه باختری، یك جوان فلسطینی را به شهادت رساندند و پسر عموی مجروح وی را نیز ربودند.

به گزارش ایرنا، مركز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع محلی اعلام كرد: در حمله بامداد پنجشنبه عناصر یگان عرب نمای ارتش صهیونیستی به این بیمارستان، «عبد الله عزام شلالده» (28 ساله) از ساكنان شهرك سعیر در الخلیل در اثر اصابت 4 گلوله جنگی به شهادت رسید. صهیونیست ها همچنین «عزمی عزات شلالده» پسر عموی این جوان فلسطینی را كه 2 هفته قبل به ضرب گلوله شهرك نشینان صهیونیست زخمی شده و در این بیمارستان بستری بود، ربودند.
منابع محلی گزارش دادند كه نزدیك به 20 نفر از عناصر صهیونیستی در پوشش لباس شهروندان فلسطینی وارد بیمارستان الخلیل شدند و به پرسنل بیمارستان اعلام كردند كه آنها همراه خانم بارداری هستند كه در حال وضع حمل است.
این منابع خاطر نشان كردند كه عناصر صهیونیستی در ادامه به بخش جراحی این بیمارستان و اتاقی كه «عزمی شلالده» در آنجا بستری بود، حمله كردند و جوان مجروح فلسطینی را ربوده و او را روی ویلچیر گذاشتند و دست و پای برادر وی «بلال» را نیز بستند. در این هنگام «عبد الله عزام شلالده» پسر عموی این جوان مجروح ربوده شده از سرویس بهداشتی خارج شد، اما صهیونیست ها با تیراندازی به سمت وی، او را به شهادت رساندند.
منابع محلی همچنین اعلام كردند كه صهیونیست ها 4 گلوله به سمت این جوان فلسطینی شلیك كردند كه یكی از آنها به سر وی اصابت كرد. عناصر یگان عرب نمای صهیونیستی پس از ربودن جوان مجروح فلسطینی با تهدید پرسنل و تیم های امدادی بیمارستان الخلیل با استفاده از سلاح، توانستند از آنجا خارج شوند و جوان فلسطینی را با خود ببرند.
با شهادت این جوان فلسطینی و یك عضو گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی 'حماس' كه مدتی قبل در جریان درگیری با نظامیان صهیونیستی زخمی شده بود، شمار شهدای انتفاضه قدس به 84 نفر رسید و شمار مجروحان نیز از 2700 نفر فراتر رفت.
سرزمین های اشغالی از ابتدای ماه اكتبر (9 مهر) صحنه اعتراض های گسترده فلسطینی ها به سیاست های تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی در قبال مسجدالاقصی و بیت المقدس اشغالی بوده كه این دور تازه قیام فلسطینی ها علیه رژیم صهیونیستی به انتفاضه سوم یا انتفاضه قدس معروف شده است.
فلسطینی ها تلاش می كنند بادست خالی دربرابر توطئه طرح تقسیم زمانی و مكانی مسجد الاقصی و تحریف هویت اسلامی بیت المقدس توسط رژیم اشغالگر قدس مقاومت كنند.
شبد**1480** 1095