زاهدان- ايرنا- در حالي كه بسياري از مردم زاهدان از كمبود گاز مايع گلايه دارند و صفهاي طولاني در محل هاي توزيع گوياي اين مشكل است اما مدير شركت پرسي ايران گاز زاهدان مي گويد: با پيگيري هاي به عمل آمده مشكل گاز در زاهدان برطرف شده است.

به گزارش ايرنا شماري از شهروندان زاهداني در تماس با ايرنا خواستار انعكاس وضعيت موجود و كمبود گاز مايع به مسئولان شدند.
صفهاي طولاني در محل هاي مشخص شده براي توزيع سيلندرهاي گاز مايع به ويژه ميدان بزرگ زيبا شهر، جام جم و ... نشان از مشكل كمبود گاز است.
سريال تكراري هر ساله مشكل گاز و صفهاي طولاني و يا حركت كارواني خودرو حامل سيلندرهاي گاز مايع و خودروهاي قطار شده در پشت سر آن براي رسانه ها لوث شده و مردم را به ستوه آورده است.
يكي از شهروندان زاهداني مي گويد: هر سال در فصل سرما كمبود گاز مايع دامنگير مردم مي شود و جاي بسي تعجب و سوال است كه چرا مسئولان براي اين مشكل كوچك راه حلي پيدا نمي كنند.
وي كه خود را حميد سرگلزائي معرفي كرد، افزود: براي خريد دو عدد سيلندر گاز مايع بايد ساعتها در صف سرگردان بود و در اين ميان بي احترامي هايي كه از سوي برخي افراد بر اثر شلوغي و ازدحام به ديگران مي شود به حدي مي رسد كه برخي افراد به ناچار با سيلندر خالي به خانه باز مي گردند.
حسين محمودي شهروند ديگري كه در صف انتظار ايستاده، گفت: تعدادي از دلالان و افراد سودجو با چندين سيلندر در صف مي ايستند و پس از خريد آنها در بازار آزاد با قيمت سه برابر مي فروشند.
وي افزود: برخي كارهايي كه در نگاه مسئولان به ظاهر كوچك تلقي مي شود در واقع براي مردم از اهميت برخوردار است و نارضايتي را بدنبال دارد كه كمبود گاز مايع از جمله همين مشكلات است.
يكي ديگر از شهروندان زاهداني با نگراني و نارضايتي از تلف شدن وقت خودش گفت: چهار ساعت وقت تلف كردن در صف براي تهيه يك عدد سيلندر گاز 11 كيلويي قابل قبول براي هيچ كس نيست.
محسن عرب افزود: با آغاز فصل سرما مصرف گاز به سبب نگراني از كمبود نفت سفيد افزايش مي يابد اما تهيه گاز مايع نيز مشكلات خاص خود را دارد.
وي اظهار داشت: با وجود داشتن اشتراك هر روز چندين نوبت با شركت توزيع كننده پرسي در زاهدان تماس مي گيرم اما يا هميشه تلفنشان مشغول است يا پاسخ نمي دهند.
يك شهروند ديگر زاهداني منتظر در صف دريافت گاز مايع به خبرنگار ايرنا گفت: تا جايي كه به ياد دارم سالها است با آغاز فصل سرما نگراني مردم اين شهر از كمبود گاز مايع چند برابر مي شود و معلوم نيست در اين سالها چرا هيچ مسئولي نتوانسته فكري براي رفع اساسي اين مشكل بيانديشد.
مجتبي پروين افزود: با اتصال خط آهن كرمان- زاهدان دل خوش شديم كه از اين پس گاز مايع از طريق خطوط ريلي تامين مي شود و مشكلي نخواهيم داشت اما اين خطوط هم نتوانست مشكل را برطرف كند.
شهروند ديگر زاهداني نيز گفت: همواره براي مردم اين سوال مطرح است كه چگونه در بازار آزاد سيلندر گاز مايع به وفور وجود دارد اما مردم براي تهيه يك سيلندر بايد ساعتها در صف منتظر بمانند يا بدنبال خودرو حامل سيلندرهاي گاز از اين خيابان به آن خيابان به حركت در آيند كه كاروان خودرويي تشكيل مي شود.
يوسف زمان آبادي افزود: مسئولان شركت ايران پرسي گاز بايد نظارت بيشتري بر نحوه توزيع گاز در سطح شهر داشته باشند تا مردم مجبور نباشند يك عدد سيلندر پر 11 كيلويي را چند برابر قيمت از بازار آزاد تهيه كنند.
حسين محمدي يكي ديگر از شهروندان زاهدان نيز گفت: نظارت نداشتن بر توزيع سبب شده تا هر يك از افراد سودجو و فرصت طلب با ايستادن در صف و يا برخي زد و بندهاي مالي چندين سيلندر را از توزيع كنندگان با قيمت دولتي خريداري كرده و در بازار آزاد به چند برابر بفروشند.
مديرعامل شركت پرسي ايران گاز زاهدان گفت: سوخت زمستاني مشتركان گاز خانگي در اين شهرستان تا دو روز آينده به صورت كامل تامين مي شود و مشكلي از اين لحاظ نخواهيم داشت.
حسينعلي شه بخش افزود: ذخيره سازي گاز در زاهدان در حال انجام است و شهروندان از طريق امور مشتركان نسبت به تهيه گاز مايع مورد نياز خود اقدام و از تجمع مقابل اين شركت و ماشينهاي حمل كننده گاز خوداري كنند.
وي اظهار كرد: شركت دولتي پرسي ايران گاز، گاز مورد نياز مردم زاهدان را از طريق حمل و نقل ريلي تامين مي كند و در خدمت رساني به موقع به مردم مشكلي ندارد.
مدير شركت پرسي ايران گاز زاهدان اظهار داشت: علت بروز كمبود گاز مايع در استان برخي مشكلات ايجاد شده در مبدا بارگيري بوده است.
وي ادامه داد: هم اينك با پيگيري هاي انجام شده از سوي بخش هاي مختلف از جمله استانداري، فرمانداري و شركت ملي پخش فراورده هاي نفتي، تامين گاز براي سيستان و بلوچستان از دو منبع در اصفهان و بندر عباس در حال انجام است.
وي خاطر نشان كرد: با توزيع گازهاي ارسال شده در بين مردم هم اينك مشكل گاز برطرف و صفوف دريافت گاز در منطقه زيبا شهر و ميدان كارگر زاهدان وجود ندارد.
وي افزود: يك منبع جديد گاز به زودي در زاهدان راه اندازي مي شود كه با راه اندازي آن براي 10 روز ذخيره گاز استان تامين مي شود و در طول زمستان هيچ مشكلي براي توزيع گاز بين مردم وجود نخواهد داشت.
شه بخش خاطر نشان كرد: با توجه به اينكه براي توزيع گاز، زاهدان به 33 قسمت تقسيم شده است خودروهاي توزيع گاز به طور مساوي در تمام اين قسمت ها تردد مي كنند.
وي ادامه داد: مردم مي توانند با گرفتن اشتراك از طريق سامانه گاز مورد نياز خود را تامين كنند.
سيستان و بلوچستان به عنوان پهناورترين استان كشور تنها استاني است كه از نعمت شبكه گازرساني بي بهره مانده است و دولت تدبير و اميد با عنايت ويژه به اين استان طرح انتقال گاز به شهرها را با جديت ادامه مي دهد.
بزرگترين قرارداد گازي سيستان و بلوچستان حدود دو ماه قبل با حضور بيژن زنگنه وزير نفت و مدير عامل شركت ملي گاز ايران در زاهدان امضا شد و مرحله نخست گازرساني به استان در سال 96 به اتمام مي رسد.
7311 / 8005 / 6081