تهران- ایرنا- وزیرارتباطات و فنآوری اطلاعات در یكی از شبكه های اجتماعی، گزارش كوتاهی از دوازدهمین كمیسیون همكاری مشترك اقتصادی و تجاری ایران و روسیه و امضای 5 سند همكاری ارائه كرد.

به گزارش ایرنا، محمود واعظی پس از بازگشت از سفر روسیه در شبكه اجتماعی خود نوشت: در كمیسیون مشترك نزدیك به 280 شركت و سازمان روسی مشاركت داشتند و سطح هیات ایران نسبت به سال های قبل بسیار بالا بود.
وی تاكید كرد: همكاری درخصوص جستجو و نجات در دریا و مبارزه با آلودگی در دریا (نفت و مواد مضر)، موافقتنامه همكاری در زمینه اكتشاف و زمین شناسی برای ذخایر آبی، موافقتنامه فاینانس، شركت سهامی بانك فاینانس روسیه و بانك توسعه صادراتی ایران، موافقتنامه همكاری شركت تكنواكسپورت شركت تخصصی ایران در زمینه تولید برق و برخی از پروژه های ایران و موافقتنامه سند نهایی دوازدهمین جلسه كمیسیون همكاری های مشترك اقتصادی و تجاری ایران و روسیه به عنوان مهمترین اسناد دوازدهمین كمیسیون مشترك اقتصادی ایران و روسیه در مسكو بود كه با حضور طرف های ایرانی و روسی به امضاء رسید.
واعظی همچنین اظهار امیدواری كرد كه به زودی این موافقت نامه ها به مرحله عملیاتی و اجرایی برسد.
وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات، نوزدهم آبان ماه امسال به همراه هیاتی از فعالان اقتصادی بخش خصوصی به روسیه سفركرد. این سفر فصل جدیدی از روابط اقتصادی دو كشور است.
واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس كمیسیون مشترك اقتصادی ایران و روسیه است كه به روسیه سفر كرد.
پیش از این اعلام شده بود، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه به ایران و مذاكره با« حسن روحانی» رئیس جمهوری و میزبان سران شركت كننده در همایش كشورهای مجمع صادركنندگان گاز خبر داد.
اقتصام(1)2078** 2023