تهران- ايرنا- رئيس انجمن صنايع نساجي گفت: فشار سازمان محيط زيست براي خروج واحد‌هاي صنعتي به خارج از شعاع 120 كيلومتري تهران را يكي از مشكلات اين صنعت برشمرد و گفت: نتيجه اين فشارها شكل گيري واحدهاي زيرپله اي را به دنبال دارد.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني اتاق تهران، محمد مروج حسيني در دوازدهمين كميسيون صنعت و معدن اين اتاق افزود: صنعت نساجي مبتلا به مشكلاتي است كه ساير صنايع نيز با آن مواجهند.
به گفته وي، شمار پروانه هاي صادر شده صنعت نساجي بيش از 9 هزار و 818 فقره بوده كه حدود 288 هزار نفر در اين بخش مشغول به كار هستند كه اين رقم نسبت به 10 سال گذشته حدود 100 هزار نفر كاهش نشان مي دهد.
مروج حسيني اضافه كرد: بسياري از واحد‌هاي صنعتي حوزه نساجي امروز يا تعطيل كرده يا از شيفت‌هاي كاري خود كاسته‌اند.
وي، يكي از مشكلات صنعت نساجي در گذشته را نداشتن توجه از سوي دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت بيان كرد و گفت: به تازگي اين وزارتخانه، توسعه صنعت نساجي را در راهبرد اولويت‌هاي خود قرار داده است.
رئيس انجمن صنايع نساجي افزود: سهم پوشاك در سبد خانوار هشت درصد بود كه در پنج يا 6 سال گذشته به 4.6 درصد كاهش يافته است.
وي خاطرنشان ساخت: صنعت نساجي، در شمار صنايع آلاينده محسوب نمي شود اما اعمال اين فشار سبب مي‌شود كه بسياري از توليدي‌ها خود را صنف بنامند تا در محدوده تهران باقي بمانند و اين رويه موجب مي‌شود واحدهاي بزرگي در اين صنعت شكل نگيرد و فعالان اين بخش به صورت زيرپله‌اي فعاليت كنند.
به گزارش ايرنا، ارزش صادرات صنايع نساجي در نيمه نخست امسال 514 ميليون دلار و ميزان واردات بيش از 508 ميليون دلار بيان شده كه از نظر وزني حدود 210 هزار تن است.
اقتصام (1) ** 1559 ** 2023