بندرعباس- ايرنا- همزمان با سراسر كشور، جشن نخستين واژه آب ويژه كلاس اولي ها به منظور فرا گرفتن كلمه آب و همچنين ارزش اين نعمت خدادادي در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، اين جشن با حضور مديران شركت آب و فاضلاب هرمزگان و آموزش و پروش استان و 140 دانش آموز در مدرسه پسرانه شهيد مهراب رشيدي شهر بندرعباس برگزارشد .
در اين مراسم مفاهيم و روشهاي استفاده صحيح و بهينه از آب در قالب سرود ، نمايش و مسابقه توسط گروه اجرا برنامه تلويزيوني پرپروك براي دانش آموزان بيان شد.
مديرعامل آب و فاضلاب هرمزگان در اين مراسم اظهار داشت: در كشور ما از ديرباز مديريت مصرف آب انجام مي شده اما اخيرا اين مساله حياتي فراموش شده و از همين رو ضروري است مديريت مصرف و صرفه جويي در مصرف آب را از كودكي و از سطح مدارس آموزش دهيم تا اين آموزش ها نهادينه شود.
حسين خادمي با اشاره به بهره مند نبودن 40 درصد از مردم جهان از آب سالم و بهداشتي گفت: هر روز تعداد قابل توجهي در دنيا به دليل برخوردار نبودن از آب شرب سالم جان خود را ازدست مي دهند و اين در حالي است كه منابع آب محدود اما دو متغيير مصرف و جمعيت همچنان در حال اضافه شدن هستند.
وي خطاب به دانش آموزان با بيان اينكه شما اولين واژه اي را كه ياد گرفتيد واژه آب است، تصريح كرد: پس لازم است ياد بگيريد كه در مصرف آب در هنگام شستشوي دستها،مسواك زدن و بسياري از كارها صرفه جويي كرده و به بزرگترها هم هنگام هدر دادن آب به ويژه در شستشوي اتومبيل و ظرفها اين مساله را يادآوري كنيد.
خادمي رسالت معلمان را در آموزش و نهادينه كردن فرهنگ صرفه جويي در مصرف آب از همان كودكي بسيار مهم بيان كرد و گفت: شما مي توانيد با آموزش و هشدارهاي لازم در زمينه صرفه جويي در مصرف آب به گونه اي عمل كنيد كه دانش آموزان نقش همياران آب در منازل و جامعه را داشته باشند.
لازم به ذكر است در پايان اين مراسم ضمن اهداء بسته هاي آموزشي به دانش آموزان، از شيرهاي پدالي نصب شده در اين مدرسه رونمايي و چرخه توليد آب توسط كارشناسان آب و فاضلاب براي دانش آموزان تشريح شد.ك/3
7198/ 6048