بندرعباس- ايرنا- مديركل امور مجلس نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور از عضويت دو ميليون و 300 هزار نفر در كتابخانه هاي سراسر كشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، مرتضي محمدزاده روز سه شنبه در مراسم تجليل از كتابداران، مسئولان و كتابخانه‌هاي برتر هرمزگان كه با حضور معاون سياسي استاندار ، امام جمعه بندرعباس و جمعي ديگر از مسئولان برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر 40 ميليون نسخه كتاب در سه هزارو 214 باب كتابخانه در كشور براي استفاده عمومي وجود دارد.
وي با اشاره به تلاش هاي در دست انجام براي توسعه كتابخانه ها در مناطق روستايي، تصريح كرد: از مجموع كتابخانه هاي موجود در كشور بيش از 700 باب در روستاها واقع است.
محمدزاده با اشاره به اهميت گسترش فرهنگ كتابخواني و مطالعه مفيد در جامعه و با بيان نگاه ويژه دولت تدبير و اميد براي توسعه فعاليتهاي فرهنگي و اجتماعي، بيان داشت: برگزاري نشست هاي كتابخوان، اجراي طرح مدرسه تابستاني، افزايش منابع كتابخانه ها، برگزاري مسابقه كتابخواني، تعامل با مدارس و دستگاه هاي دولتي از مهمترين برنامه هاي فرهنگ سازي در زمينه افزايش سرانه مطالعه در كشور است.
اين مقام مسئول تاكيد كرد: از جمله نشانه هاي مهم توسعه يافتگي در هر جامعه اي افزايش سرانه مطالعه است كه اين مهم با تلاش مردم و مسئولان براي گسترش فرهنگ مطالعه و رسيدن به سرانه مطلوب مطالعه در كشور محقق خواهد شد.
در مراسم بيست و سومين دوره تكريم مقام كتابداران و فرهنگ كتابخواني در هرمزگان، 18 كتابخوان، كتابدار و مسئول كتابخانه ، اهدا كننده برتر و 9 نفر از مسئولان فعال در حوزه كتاب و كتابخواني تجليل شدند.
24 تا 30 آبان ماه به نام هفته كتاب و كتابخواني نام گذاري شده است.ك/3
7198/ 6048