ساري - ايرنا - مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران گفت: تمركز زدايي در فعاليت هاي فرهنگي و هنري شكوفايي استعدادهاي هنرمندان در شهرها و روستاهاي حاشيه مركز استان را به همراه دارد.

احد جاوداني روز چهارشنبه در آئين رونمايي از كتاب تحليل حقوقي - جرم شناسي توهين به مقدسات اسلام تاليف حجت الاسلام رجب نعمتي قراء ضمن قدرداني از اهتمام ويژه مجموعه كاركنان اين اداره كل در برگزاري جشنواره هاي متعدد، گفت: ايده ها، تاليفات، فيلم ها، مقالات و... كاركنان اين مجموعه كه در حوزه توليد قرار گيرد از حمايت مادي و معنوي دستگاه فرهنگ و ارشاد اسلامي استان بهره مند خواهند شد.
وي با اشاره به وفاق و همدلي كاركنان اين اداره كل و ادارت تابعه در شهرستان ها جهت برپايي هرچه بهتر جشنواره ها در رشته هاي مختلف، افزود: برخي برنامه ها به عنوان شناسنامه ارشاد در دستگاه فرهنگ و هنر استان بصورت معمول اجرا مي شود كه از ايده ها، خلاقيت ها و نوآوري هاي عوامل اجرايي در برگزاري بهتر اين برنامه ها استقبال و حمايت مي شود.
جاوداني برگزاري جشنواره نامه اي به امام رضا(ع) در گروه هاي مختلف سني را نمونه اي از خدمات ارزنده فرهنگ و ارشاد استان دانست و اظهار داشت: امسال در دهمين سال برگزاري اين جشنواره شاهد برگزاري جشنواره با گستره فراملي بوديم كه حضور چند سفير از كشور هاي آفريقايي در جشنواره به مراسم اختتاميه غنا ويژه اي بخشيد.
وي با بيان اينكه از الزامات جشنواره تا حواشي شاهد اتفاقات خوبي بوديم، ابراز اميد واري كرد: وجه بين المللي اين جشنواره بيش از گذشته ارتقا يابد.
جاوداني همچنين به برگزاري شايسته جشنواره تئاتر به ميزباني بابلسر اشاره كرد و گفت: تلاش داريم فعاليت ها از حالت تمركز گرايي به تمركز زدايي برسد و برنامه ها را به جهت بهره مندي از ظرفيت هنرمندان سراسر استان از مركز به شهرستان ها هدايت نماييم تا زمينه شكوفايي استعدادهاي هنرمندان شهرها و روستاهاي حشيه مركز استان فراهم شود.
وي با اشاره به برگزاري جشنواره فيلم ياس در رامسر و اينكه اين جشنواره از برنامه هاي وزارت خانه وبه ميزباني اين استان است، عنوان داشت: بنا داريم اين جشنواره در سال هاي آينده با نام جشنواره بين المللي فيلم رامسر برگزار شود.
جاوداني در ادامه به برگزاري هفته خبرنگار به جاي روز خبرنگار در مردادماه امسال اشاره كرد و بهره گيري از ظرفيت بسيج رسانه، خانه مطبوعات و تشكل هاي رسانه اي جهت برگزاري برنامه هاي متعدد با موضوع تجليل از مقام خبرنگار را اقدامي درخورتحسين دانست.
وي با اشاره به بودجه اندك فرهنگي كشور، گفت: اين اعتبارات فرهنگي محدود بين دستگاه هاي مرتبط فرهنگي تقسيم مي شود و در مقابل انتظارات از مجموعه ارشاد زياد است كه به لطف خداوند متعال و همت والاي كاركنان اين مجموعه شاهد اقدامات ارزنده اي هستيم.
جاوداني از مشاركت و همكاري با دستگاه هاي فرهنگي جهت برگزاري باشكوه تر فعاليت هاي ارشاد اسلامي خبر داد و بيان داشت: آذرماه امسال نمايشگاه بين المللي كتاب مازندران را با مشاركت شهرداري ساري خواهيم داشت.
وي از تخصيص ٣٥٠درصدي اعتبارات عمراني دستگاه فرهنگ و ارشاد اسلامي استان خبر داد و افزود: شناسايي ضوابط و مقررات و حركت در مسير درست جذب اعتبارات را همراه دارد.
جاوداني از اقدامات صورت گرفته درخصوص جشن رمضان در ماه مبارك رمضان امسال نيز قدرداني بعمل آورد و گفت: مجموعه كاركنان كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد مازندران نيز اقدامات شايسته اي را در عرصه فرهنگي اين خطه ارائه مي نمايند.
در آئين رونمايي از كتاب تحليل حقوقي - جرم شناسي توهين به مقدسات اسلام تاليف حجت الاسلام رجب نعمتي قراء، كاركنان اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران كه در جشنواره بين المللي نامه اي به امام رضا(ع)، جشنواره تئاتر، جشنواره فيلم ياس و سفر رئيس جمهوري به مازندران مشاركت داشتند با اهداي لوح تقدير تجليل شدند.ك/1
6097