شیراز- ایرنا- معاون هماهنگ ‌كننده نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ماموریت های مستشاری سپاه پشتوانه محكمی برای مسئولان دیپلماسی كشور است.

به گزارش ایرنا؛ سردار محمدحسین سپهر شامگاه چهارشنبه در دیدار با تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در شیراز، اظهار داشت: حضور سپاه در ماموریت‌های سخت و پر‌هزینه از قبیل بحث‌های مستشاری موجب تولید قدرت برای نظام شده و پشتوانه خوبی را برای مسئولان سیاسی كشور در مذاكرات با كشورهای خارجی رقم زده است.
وی افزود: در چند سال اخیر فعالیت‌های نمایندگی ولی فقیه در سپاه در تعالی و تربیت پاسداران و بسیجیان در ابعاد عقیدتی، فرهنگی و بصیرت افزایی به صورتی چشمگیر رشد یافته است.
سردار سپهر بیان كرد: امروز سپاه و بسیج تبدیل به دانشگاه معرفت‌افزایی شده و طرح و برنامه‌های بسیار متنوعی در این راستا وجود دارد و از جمله ماموریت‌های سپاه معنویت‌افزایی در كاركنان و در ساختار و سازمان سپاه است.
وی ادامه داد: امروز هیچ دستورالعملی در سپاه صادر نمی‌شود جز این كه تایید نماینده شرعی ولی‌فقیه را داشته باشد و غیر از آن، تمام تولیدات در سپاه باید مورد تایید نماینده ولی‌فقیه و شبكه‌های ساختاری كه برای این موضوع ایجاد شده باشد.
به گفته او، وجود علما و روحانیون و طلاب توانمند حوزوی بخش قابل‌توجهی از ظرفیت‌های ارزشمند كشور و از ذخایر ارزشمند انقلاب اسلامی است كه حدود چهار هزار روحانی ثابت و پاره‌وقت در سپاه و 130 هزار طلبه بسیجی در كشور مشغول فعالیت‌های فرهنگی در سطوح مختلف سپاه و بسیج هستند.
سپهر اضافه كرد: با این اوصاف می‌توان گفت یك ظرفیت بسیار خوب از حضور روحانیون در سپاه ایجاد شده و همچنین در بخش‌های فرهنگی دیگر ده‌ها هزار نفر اهل قلم، پژوهشگر، مبلغ، هادی و سخنران سیاسی در اختیار مجموعه سپاه است و پشتیبانی خوبی نیز از سوی فرماندهان در این حوزه صورت می‌گیرد.
وی بیان داشت: انس با اعتقادات دینی، روحانیت و معارف دینی اولویت سپاه و بسیج است و بیشتر ماموریت‌های داخلی و خارجی سپاه به سبب همین معرفت، بصیرت و معارف دینی و انقلابی با موفقیت قرین است كه پاسداران به آن مزین شدند.
سردار سپهر افزود: این به بركت وجود حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه است كه با حضور علمای فاضل در مجموعه سپاه و ارتباط خوبی كه سپاه با شخصیت‌های دینی، حوزه‌های علمیه و نخبگان فرهنگی دارد میسر شده و امیدی برای حفظ ارزش‌های انقلاب و خاری در چشم دشمنان است.

** سپاه علمدار هدایت جامعه به سمت آرمان‌های انقلاب است
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) نیز در این دیدار گفت: سپاه علمدار و پیشاهنگ حركت جامعه برای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری است.
آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب اظهار داشت: سپاه یكی از پدیده‌های بسیار مباركی است كه به بركت این نظام جمهوری اسلامی نصیب ملت ما و بلكه عموم مسلمانان و مستضعفین جهان شده است.
وی افزود: در نقش و جایگاه سپاه پاسداران همین بس كه امام(ره) فرمود اگر سپاه نبود، كشور هم نبود.
قائم مقام جامعه روحانیت شیراز بیان كرد: خداوند یك فضایی را برای كسانی گشود كه اگر قبل از پیروزی انقلاب توفیق نداشتند در ركاب امام(ره) مبارزه و استقامت كنند در نسل های بعدی این توفیق را پیدا كردند كه در مسیر و راه دیگری كه به هدایت های غیبی امام زمان (عج) گشوده شد حركت كنند.
دستغیب ادامه داد: این نسل همان جهادكنندگان دوران دفاع مقدس بودند و با استقامتی كه داشتند شاهد پیروزی عظیمی شدند كه به بركت آن ایثارگری‌ها محقق شد و اكنون نیز در جبهه عظیم دیگری حضور دارند و پیشتاز جبهه جنگ نرم نیز شده‌اند.
عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه كرد: لازمه استقامت و پیروزی كامل در این جبهه معرفت‌افزایی، بصیرت‌افزایی و معنویت‌افزایی است و امید داریم روز‌به‌روز در كم و كیف بالاتری همه كسانی كه در گوشه و كنار مملكت و صحنه‌های مستشاری و سایر ماموریت‌ها مشغول انجام وظیفه هستند مورد حمایت‌های ویژه حضرت باریتعالی و امام عصر(عج) باشند.
دستغیب اظهارداشت: تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب منوط به حضور همه اقشار در صحنه‌هایی است كه نیاز به استقامت و بصیرت دارد اما در خط مقدم سپاه است كه باید بتواند جریان حركت عمومی به تبعیت از حضرت آقا را هدایت كند و در این مسیر ما به عنوان عضوی از جامعه روحایت همگام و ملازم با شما در تحقق تصمیم های رهبری تلاش خواهیم كرد.ك/2
3002/ 5054/ 3404