اردبيل - ايرنا - فرماندار نير از اختصاص 15 ميليارد ريال براي ايجاد و تقويت زيرساخت هاي شهرك تخصصي آب نير خبر داد.

اكبر صمدي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا به صدور مجوز به 17 واحد توليدي در اين شهرك اشاره كرد و افزود: شهرك تخصصي آب نير در زميني به مساحت 50 هكتار طراحي شده و عمليات اجرايي 12 واحد توليدي در حال انجام است.
او گفت: اجراي خط انتقال آب از چشمه گورگور ، برق رساني ، گازرساني ، جدول گذاري ، زيرسازي و آسفالت معابر اين شهرك از جمله طرح هاي در دست اجرا در اين شهرك است.
وي در ادامه از طراحي فاز دوم شهرك تخصصي آب با توجه به تقاضاي سرمايه گذاران در بخش آب معدني و فرآورده هاي نوشيدني خبر داد و افزود: بر اساس رايزني هايي كه با شركت شهرك هاي صنعتي شده اقدامات لازم براي طراحي فاز دوم شهرك تخصصي آب با توجه به اتمام مكان براي احداث كارخانه در فاز اول انجام خواهد شد.
صمدي همچنين گفت: در يك سال گذشته سه كارخانه در اين شهرك به بهره برداري رسيده است.
فرماندار شهرستان نير بيان كرد: با اختصاص يك ميليارد و 100 ميليون ريال اعتبار معابر مسكن مهر شهر نير آسفالت مي ‌شود.
صمدي افزود: پارسال بودجه عمراني شهرستان نير حدود 300 ميليارد ريال بود و در نيمه اول امسال 160 ميليارد ريال از محل اعتبارات تملك و دارايي و نيز ماده 180 به شهرستان نير اختصاص يافت.
وي گفت: تاكنون از محل اعتبارات تحرك‌ بخشي به مناطق كمتر توسعه يافته و نيز اعتبارات مديريت بحران هيچ مبلغي تخصيص نيافته است.
فرماندار شهرستان نير افزود: پروژه ‌هاي مهم شهرستان نير تامين زيرساخت‌هاي مناطق نمونه گردشگري اين شهرستان از جمله بولاغلار ، سبلان ،‌ سقزچي و ساير مناطق بوده كه از اين ميان راه ‌هاي دسترسي و تامين زيرساخت‌ هاي شهرك تخصصي آب سبلان
اهميت زيادي دارند.
صمدي تصريح كرد: عمليات بهسازي و احداث سازه در محل چشمه گورگور و نيز خط انتقال آب از گورگور به شهرك تخصصي آب نير به انجام رسيده و جدول ‌گذاري و آسفالت معابر اين شهرك هم در دست اجرا است.
وي بيان كرد: شهرك تخصصي آب نير از سال 87 كلنگ‌زني شده بود كه به دليل تكميل نبودن زيرساخت‌ ها مورد استقبال سرمايه‌گذاران واقع نشد ولي از سال گذشته تاكنون حدود 17 مجور احداث كارخانه در اين شهرك صادر شده كه در حال فعاليت هستند كه بيش از يك هزار و يكصد ميليارد ريال در اين شهرك سرمايه‌ گذاري شده است.
فرماندار شهرستان نير با بيان اينكه عمليات آسفالت‌ ريزي معابر شهرك مسكن مهر نيز توسط شهرداري در حال اجرا است افزود: انتظار مي‌رود براي رضايت اهالي و ساكنان مسكن مهر نير هر چه زودتر كار آسفالت ‌ريزي در اين معابر به پايان برسد.
صمدي اظهار كرد: شهرستان نير با داشتن هفت منطقه نمونه گردشگري رتبه اول استاني
را به لحاظ دارا بودن از مناطق گردشگري به خود اختصاص داده است.
او گفت: مسيرهاي سلامت براي دوچرخه ‌سواري و اسكيت در شهرستان نير پيش‌ بيني شده و سالن ‌هاي ورزشي رو باز هم براي اجراي برخي ورزش ‌ها در شهرستان نير طراحي شده است.
شهرستان نير در 30 كيلومتري جنوب اردبيل و در مسير جاده ترانزيتي استان هاي اردبيل و آذربايجان شرقي قرار دارد.
7116/6018