كوالالامپور – ایرنا – تدابیر امنیتی در كوالالامپور پایتخت مالزی در آستانه اجلاس سران 'آ.سه.آن' و حضور 8 شریك گفتمانی و دبیر كل سازمان ملل و در پی انتشار برخی گزارش ها در خصوص احتمال عملیات تروریستی تشدید شد.

به گزارش ایرنا، اجلاس وزیران 10 عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا موسوم به 'آ.سه.آن' از روز پنجشنبه در كوالالامپور آغاز شده و امروز پایان می یابد، اما اجلاس سران روز شنبه با حضور سران 18 كشور از جمله 'باراك اوباما' رئیس جمهور آمریكا و نخست وزیران روسیه، چین، هند، استرالیا، نیوزیلند، ژاپن گشایش می یابد.
سران برخی از این كشورها روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز در میان تدابیر شدید امنیتی در اجلاس سران اپك در مانیل پایتخت فیلیپین گردهم آمدند.
'خالد ابوبكر' بازرس كل پلیس مالزی شب گذشته در بیانیه ای اعلام كرد:‌ گزارش هایی از وقوع تهدید تروریستی قریب الوقوع در مالزی منتشر شده است، اما هیچیك از آنها تایید نشده است.
وی تاكید كرد با اینكه این تهدیدات تایید نشده است، دولت مالزی پس از وقوع حملات تروریستی جمعه گذشته پاریس و بمب گذاری لبنان و سقوط هواپیمای روسیه در مصر، ‌تدابیر امنیتی را تشدید كرده است.
چهار هزار و 500 نیروی نظامی مالزی نیز پلیس را برای افزایش امنیت كوالالامپور و اطراف آن كمك می كنند و بیش از دو هزار نیروی نظامی در نقاط استراتژیك كوالالامپور اطراف این شهر مستقر شده اند.
آسمان پایتخت مالزی كه روزهای آرامی را می گذارند، طی دو روز گذشته شاهد صدای غرش جنگنده های این كشور است كه در آستانه اجلاس سران آ.سه.آن و شركای گفتمانی برای افزایش امنیت مانور برگزار می كنند.
مالزی خیابان ‌های اصلی مركز شهر كوالالامپور را نیز از چند روز گذشته به دلیل برگزاری اجلاس سران آ.سه.‌آن و افزایش امنیت بر روی خودروهای عبوری بسته است.
مالزی از روز چهارشنبه تا پایان روز یكشنبه برخی از خیابان ‌های اصلی مركز شهر به ویژه خیابان های منتهی به اطراف برج های دوقلوی پتروناس مركز برگزاری این اجلاس ها را بسته است.
سران 10 كشور عضو آ.سه.آن شامل مالزی، سنگاپور، اندونزی، فیلیپین، ویتنام، تایلند، میانمار، كامبوج، برونئی و لائوس به همراه آمریكا، چین، ژاپن، روسیه، كره جنوبی، هند، نیوزیلند و استرالیا 8 شریك گفتمانی این اتحادیه در نشست كوالالامپور شركت دارند.
'بان كی مون' دبیركل سازمان ملل متحد نیز امسال در این اجلاس شركت می كند.
باراك اوباما قرار است امروز از مانیل پایتخت فیلیپین وارد كوالالامپور شده و با 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی دیدار و رایزنی كند.
آساق**1611