تهران - ايرنا - واحد توپخانه اي پشتيبان ارتش و كميته هاي مردمي يمن مناطق جيزان و نجران واقع در جنوب عربستان را زير آتش گرفتند كه در اثر آن شماري از نظاميان سعودي كشته شدند.

به گزارش پايگاه اينترنتي شبكه تلويزيوني 'نبأ'، توپخانه ارتش و نيروهاي مردمي يمن همچنين پايگاه نظامي عربستاني الموثم را هدف قرار دادند كه به دنبال آن آمبولانس هاي سعودي با شتاب براي انتقال كشته ها و زخمي ها آين پايگاه رهسپار منطقه شدند.
توپخانه يمن همچنين علاوه بر گلوله باران مواضع الدود والدخان عربستان، يك تانك سعودي مستقر در دروازه مقر نظامي منفذ الطول را هدف قرار داد كه در نتيجه آن يك نظامي سعودي به هلاكت رسيد.
واحد توپخانه ارتش يمن همچنين دكل هاي ديده باني دو موضع نظامي السديس و جبل همدان عربستان را مورد اصابت قرار داد و آنها را منهدم كرد.
يگان ويژه ارتش و نيروهاي مردمي يمن روز گذشته همچنين تانك سعودي أبرامز را در غرب پايگاه نظامي الشرفه در منطقه نجران هدف قرار داده و آن را به آتش كشيد.
ائتلاف تحت سركردگي عربستان با حمله به فقيرترين كشور عربي منطقه مي خواهد عبد ربه منصور هادي رييس جمهوري فراري و مستعفي را به حاكميت بازگرداند و از قدرت گرفتن نيروهاي مقاومت مردمي كه امنيت شهرهاي يمن را دراختيار دارند، جلوگيري كند.
عربستان و 9 كشور عربي ديگر با حمايت آمريكا از ششم فروردين، حملات هوايي، دريايي و زميني گسترده اي را عليه نيروهاي مقاومت مردمي يمن آغاز كرده و تاكنون بيشتر تاسيسات زيربنايي، خدماتي، بيمارستان ها، مدارس و منازل مردم اين كشور را بمباران كرده اند.
در اثر اين حملات تاكنون بيش از 23 هزار نفر از جمله زنان و كودكان يمني شهيد يا مجروح شده اند.
خاورم ** 1487/1275