اروميه - ايرنا - مدير كل آموزش وپرورش آذربايجان غربي گفت: كمبود فضا مهمترين چالش آموزش و پرورش استان است و بايد در راستاي بهبود اين وضعيت، تامين اعتبار لازم مورد توجه مسئولان باشد.

فريدون سيد مصطفوي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: تامين اعتبار براي حذف 313 باب كلاس كانكسي و 118 باب كلاس استيجاري و تامين اعتبار جهت احداث 14 باب مركز اختلال يادگيري از ضروري ترين نيازهاي استان در اين حوزه است.
وي بيان كرد: جهت تكميل طرح هاي نيمه تمام به تعداد 157 پروژه با يك هزار و 169 كلاس درس و تخريب و بازسازي سه هزار كلاس تخريبي نيز نيازمند ياري دولت و خيرين هستيم.
وي با بيان اينكه از نظر تراكم دانش آموز در كلاس درس، سرانه فضاي آموزشي و نسبت دانش آموز به معلم آذربايجان غربي داراي رتبه هاي آخر كشور است، گفت: اين استان از نظر تعداد كلاس درس، سرانه فضاي آموزشي و نسبت معلم به دانش آموز به ترتيب در رتبه 27 و 28 و 26 كشور قرار گرفته است.
سيد مصطفوي اضافه كرد: دست يابي به توسعه پايدار از طريق توجه به آموزش و پرورش حاصل مي شود و در اين راستا سعي در افزايش پوشش تحصيلي در استان داريم.
مديركل آموزش و پرورش آذربايجان غربي ادامه داد: برگزاري كلاس هاي ويژه، تامين اعتبار جهت اقدامات تشويقي و هدايت دانش آموزان به مدارس شبانه روزي از مهمترين راهكارهاي افزايش پوشش تحصيلي در استان است.
به گزارش ايرنا آموزش و پرورش استان آذربايجان غربي با 24 منطقه آموزشي و پرورشي بيش از 570 هزار دانش آموز و 38 هزار فرهنگي را پوشش داده است.
7125/2093