دزفول - ايرنا- فرمانده قرارگاه منطقه اي جنوب غرب نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت:در آستانه اربعين حسيني و سفر زائران كربلا تدابير بسيار خوبي براي امنيت زائران كربلا در مناطق مرزي جنوب غرب كشور اتخاذ شده است.

اميرسرتيپ دوم علي ظريفي يگانه روز سه شنبه در حاشيه معارفه فرمانده جديد تيپ 292 زرهي شهيد آزادي دزفول در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با تشريح وضعيت آمادگي دفاعي نيروهاي مسلح مستقر در مناطق مرزي جنوب غرب كشور افزود:تدابير اتخاذ شده در مناطق مرزي جنوب غرب كشور در حوزه هاي مختلف زميني و هوايي است.
وي همچنين افزود:هيچ مشكل امنيتي در مناطق مرزي جنوب غرب كشور وجود ندارد و نيروهاي مسلح همدوش با سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با حفظ آمادگي كامل آماده هرگونه پاسخگويي در شرايط خاص مي باشند.
امير ظريفي يگانه اظهار كرد:نيروهاي ارتش و سپاه با اقتدار آماده دفاع از اهداف نظام اسلامي در مرزهاي جمهوري اسلامي ايران هستند.
وي همچنين در آيين معارفه فرمانده جديد تيپ 292 زرهي شهيد آزادي دزفول در جمع نيروهاي نظامي و انتظامي به تشريح اقتدار نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران در هشت سال دفاع مقدس پرداخت و افزود:دفاع نيروهاي مسلح در هشت سال جنگ تحميلي معجزه قرن بود.
فرمانده قرارگاه منطقه اي جنوب غرب نزاجا افزود:نيروهاي سپاه ، ارتش و نيز بسيج در هشت سال جنگ تحميلي با اقتدار دشمن را به عقب راندند و اين اقتدار در تاريخ دفاع مقدس ماندگار شده است.
وي اظهار كرد:نيروهاي ارتش و سپاه در سايه اتحاد و همبستگي در عمليات مختلف در دوران دفاع مقدس به گونه اي وارد عمل شدند كه اين عمليات از نظر استراتژيك نظامي در جهان در رده بالايي قرار دارند.
امير سرتيپ دوم ظريفي يگانه گفت:نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران در روزهاي نخست آغاز جنگ هشت ساله با تشكيل قرارگاه هاي فرماندهي علاوه بر توقف پيش روي دشمن ضربات سنگيني به ارتش بعث وارد كردند.
وي همچنين به نقش مهم ارتش در آموزش نيروهاي مسلح در ابتداي دوران انقلاب پرداخت و گفت:يكي از يگان هايي كه نقش ارزشنده اي در هشت سال دفاع مقدس داشت تيپ 292 زرهي ( تيپ 2 زرهي ) دزفول بود كه پا در ركاب و آماده در اكثر عمليات هاي آفندي و پدافندي حضوري فعال و موثر داشت.
امير ظريفي يگانه در ادامه با بيان اينكه ارتش همواره در خط ولايت عمل مي كند اظهار كرد: حركت در مسير ولايت و تبعيت از فرمانده معظم كل قوا يك افتخار بزرگ و ارزشمند براي ارتش جمهوري اسلامي ايران مي باشد.
وي افزود: ارتش جمهوري اسلامي ايران داراي نيروهاي جان بركف بسياري است كه افتخار آنها سربازي ولايت است.
فرمانده قرارگاه منطقه اي جنوب غرب نزاجا بر حفظ هوشياري نيروهاي مسلح تاكيد كرد و گفت:تا زمانيكه دشمن دست از توطئه عليه نظام اسلامي بر نداشته است نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران با اقتدار آماده جانفشاني در راه كيان اسلامي هستند.
امير ظريفي يگانه تغيير تاكتيك دشمن عليه جمهوري اسلامي ايران را نتيجه اقتدار ايران اسلامي و نيروهاي مسلح بيان كرد و افزود:دشمن كه متوجه شده از نظر نظامي حريف ايران اسلامي نمي شود تاكتيك تاخيري را در پيش گرفته است و منتظر فرصت است اما با وجود رهبري فرزانه و هوشمند دشمن هرگز به اهداف خود در ايران اسلامي نخواهد رسيد.
وي در ادامه خدمت در تيپ 292 زرهي شهيد آزادي دزفول را يك افتخار دانست و از امير سرتيپ دوم گودرز احمدوند فرمانده سابق اين تيپ بابت خدمات انجام شده در مدت بيش از پنجسال فرماندهي اين تيپ تجليل كرد.
فرمانده قرارگاه جنوب غرب نزاجا در خاتمه به سرهنگ بابك جلالي فرمانده جديد اين تيپ زرهي خواست در كنار برنامه هاي نظامي و حفظ آمادگي دفاعي رزمي ، فعاليت هاي فرهنگي را نيز در اين تيپ گسترش دهد.
امام جمعه دزفول نيز در اين آيين با اشاره به ايثار بسيجيان در عرصه هاي مختلف گفت: مجاهدت و ايثارگري بسيجيان مرزهاي اسلام را در دنيا گسترش داده است.
حجت الاسلام سيدمحمدعلي قاضي دزفولي افزود:عصر امروز عصر اسلام و تشيع است و مرزهاي اسلام با نفوذ شيعه به هزاران كيلومتر فاصله از جمهوري اسلامي رسيده است.
وي افزود:با وجود دشمنان قسم خورده اسلام ، روز بروز بر مجاهدت و اخلاص بسيجيان افزوده شده و اسلام در حال پيشروي است.
امام جمعه دزفول ضمن تقدير از جانفشاني شهدا گفت:اگر شهدا بر سر پيمان خود نمي ماندند اكنون شاهد سربلندي نيروهاي بسيجي و نظامي نبوديم .
سرتيپ دوم گودرز احمدوند فرمانده سابق تيپ 292 زرهي دزفول نيز در اين آيين گزارشي از عملكرد پنج ساله خود در مسووليت فرماندهي اين تيپ در بخش هاي مختلف ارايه كرد.
در اين آيين كه با حضور معاون استاندار و فرماندار دزفول و جمعي از فرماندهان ارشد نظامي مستقر در شمال خوزستان در تالار مهتاب دزفول برگزار شد حكم فرماندهي سرهنگ بابك جلالي كه از سوي سرتيپ ستاد احمدرضا پوردستان فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران صادر شده قرائت گرديد.
6068