تهران- ایرنا- یك مقام ناتو اعلام كرد كه پس از سرنگون ساختن یك جنگنده روسی از سوی تركیه، سازمان پیمان آتلانیتك شمالی (ناتو) در تماس نزدیك با آنكاراست و تحولات را زیر نظر دارد.

خبرگزاری فرانسه امروز سه شنبه از بروكسل گزارش داد، تركیه یك فروند جنگنده روسیه را در مرز با سوریه هدف قرار داده و سرنگون كرده است.
به گزارش ایرنا، این مقام ناتو به خبرگزاری فرانسه گفت: ما اوضاع را از نزدیك زیر نظر داریم. ما در تماس با مقامات تركیه هستیم.
كرملین هم اعلام كرده است كه سرنگونی هواپیمای روسیه یك حادثه بسیار جدی است.
در پی اعلام امروز رسانه های بین المللی مبنی بر سقوط یك جنگنده از سوی تركیه، وزارت دفاع روسیه تایید كرد كه هواپیمای جنگنده سقوط كرده در منطقه مرزی سوریه با تركیه در لاذقیه، متعلق به یگان هوایی روسیه بوده است.
طبق گزارش وزارت دفاع روسیه این جنگنده روسی در ارتفاع شش هزار متری و بدون تجاوز به حریم هوایی تركیه در حال پرواز بوده است.
وزارت دفاع روسیه اعلام كرده است: تصاویر ماهواره ای تایید می كند كه وارد حریم هوایی تركیه نشده است و از رمین موردهدف قرار گرفته است.
براساس آخرین گزارش ها، جنگنده روسی با آتشباری پدافند هوایی نظامیان تركیه ساقط شده است و دو خلبان آن توانستند با استفاده از صندلی و چتر نجات، سالم بمانند كه یكی از آنان توسط شبه نظامیان تركمن بازداشت شده است. هنوز اطلاعات بیشتری در این باره منتشر نشده است.
اروپام**1533**1485**1572