زنجان - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان گفت: در زمان حاضر وظيفه اساسي بسيج مقابله با نفوذ دشمنان است.

آيت الله علي خاتمي روز پنجشنبه در اجتماع بزرگ بسيجيان سپاه ناحيه زنجان با عنوان « شكوه ايستادگي»، افزود: دفاع جانانه اي كه بسيجيان در عرصه دفاع مقدس در كنار نيروهاي نظامي از خود نشان دادند، نقش بي بديل بسيج در دفاع از كشور را اثبات كرد و بسيجيان از اين ميدان سربلند بيرون آمدند.
وي با بيان اينكه در موضوع نفوذ دشمنان، رهبر معظم انقلاب تكليف را روشن كردند، اظهار كرد: وظيفه ما در اين شرايط هشياري و بصيرت بيشتر است.
آيت الله خاتمي مبارزه با آسيب هاي اجتماعي، تلاش براي تحقق اقتصاد مقاومتي و مقابله با نفوذ ددمنشان را سه ماموريت اصلي بسيج در زمان حاضر برشمرد و افزود:در شرايط حاضر نبايد نهاد بسيج تضعيف شود بلكه لازم است زمينه رشد و شكوفايي استعدادهاي جوانان زير چتر نام بسيج هرچه بيشتر فراهم شود.
وي با بيان اينكه عده اي در ابتدا نگاه نظامي به بسيج داشتند، افزود: با گذشت زمان عرصه هاي خدمتي مختلفي ايجاد شد كه وجود بسيج را هر چه بيشتر ضروري ساخت.
امام جمعه زنجان با اشاره به توطئه هاي دشمنان پس از پيروزي انقلاب اسلامي گفت: دشمنان و در رأس آن ها آمريكا و صهيونيزم سعي داشتند در اوايل انقلاب با ايجاد گروهك هاي ضد انقلاب، تحريك قوميت ها و زمينه چيني براي ايجاد جنگ داخلي مشكلاتي را براي كشور ايجاد كنند كه با تدبير حضرت و امام و هشياري ملت به نتيجه نرسيدند.
وي ادامه داد: دانشجويان پيرو خط امام پس از وقايع و توطئه هاي اوايل انقلاب، كانون توطئه چيني ها را شناسايي كردند و در يك اقدام انقلابي سفارت آمريكا كه به يك لانه جاسوسي تبديل شده بود را تسخير كردند.
آيت الله خاتمي با اشاره به موقع شناسي و دشمن شناسي حضرت امام خميني(ره) افزود: حضرت امام (ره) در كمتر ازيك ماه پس از تسخير لانه جاسوسي، با صدور فرمان تشكيل بسيج مستضعفين در 5 آذر سال 58، سد شكست ناپذيري را با تكيه بر بدنه مردمي در قالب نيروي بسيج براي مقابله با توطئه هاي دشمنان فراهم كردند.
فرمانده سپاه انصارالمهدي (عج) استان زنجان نيز در اين اجتماع بزرگ بسجيان گفت: حضرت امام خميني(ره) با صدور فرمان تشكيل بسيج همه دشمنان انقلاب و نظام را نااميد كردند و نقشه هاي شوم آنان با وجود بسيج خنثي شد.
سردار جهانبخش كرمي افزود: امروز با الهام از حركت مردم بسيجي كشورمان، بسيج جهان اسلام نيز شكل گرفته و مقاومت هاي مردمي در ساير نقاط جهان نيز در برابر قدرت هاي استكباري ايجاد شده است.
7312/6085