تهران- ایرنا- دبیر كمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین با تاكید بر ادامه انتفاضه و مبارزات ملت فلسطین علیه رژیم اشغالگر قدس، اظهارات و درخواست اخیر جان كری وزیر امور خارجه آمریكا در این زمینه را غیر قابل قبول دانست.

به گزارش ایرنا، «صائب عریقات» با بیان اینكه مقاومت ملت فلسطین دربرابر سركوبگری های رژیم صهیونیستی ادامه خواهد یافت، تاكید كرد كه رژیم صهیونیستی درحال حاضر هدفش نابودی گزینه دو كشور وتشكیل یك رژیم آپارتاید است ونتانیاهو این هدف را دنبال می كند.
وی جمعه شب درگفت و گو با شبكه تلویزیونی الجزیره درپاسخ به پرسشی درباره انتفاضه و رویارویی مردم بی دفاع فلسطین با ماشین جنگی وكشتار دیوانه وار نظامیان صیهونیست گفت: رژیم صهیونیستی انتفاضه اول ودوم فلسطینیان را با استفاده از ابزارهای مختلف سركوب كرد و شمار زیادی از فلسطینیان را به شهادت رساند و منازل آنان را ویران كرد.
وی افزود: نتانیاهو فكر می كند درسایه درگیری هایی كه میان روسیه وآمریكا وهمچنین كشمكش میان كشورهای عربی درمنطقه وجود دارد بهترین فرصت را برای نابودی این گزینه به دست آورده است.
وی افزود : مسئولان فلسطینی دركنار مردم فلسطین قراردارند وتلاش می كنند همه نوع حمایتی برای تقویت مقاومت ملت فلسطین فراهم شود. پیام ما به همه كشورهایی كه مدعی جنگ با تروریسم واستقرار ثبات وامنیت درمنطقه هستند، این است كه بدون پایان یافتن اشغالگری رژیم صهیونیستی نمی توان تروریسم را از بین برد.
وی در پاسخ به این پرسش كه جان كری وزیر خارجه آمریكا از مسئولان فلسطینی خواسته است تظاهرات فلسطینیان را اقدامی تروریستی بدانند، گفت : شكی نیست كه ما اختلافات عمیقی با جان كری داریم و این اظهارات وی غیر قابل قبول است. اقدامات ملت فلسطین دفاع ازآزادی و استقلال خود است ولی اقدامات رژیم صهیونیستی دردفاع ازاشغالگری وشهرك سازی این رژیم است.
عریقات درپاسخ به این پرسش كه آیا فكر می كنید ادامه اعتراضات فلسطینیان برای شما درد سرساز شده است، گفت : هرگز این گونه نیست. ما دركنار ملت فلسطین قرارداریم و فرزندان ما از حقوق خود دفاع می كنند. همه گروه های فلسطینی به دور از هر گونه اختلافات در كنار ملت فلسطین قرار دارند. در حال حاضر خواسته اساسی از گروه های فلسطینی این است كه به اختلافات میان خود پایان دهند و وحدت ملی را محقق كنند.
وی با اشاره به ادامه اشغال كرانه باختری رود اردن، قدس ونوار غزه گفت : ما به تلاش های خود برای شكست سیاست های رژیم صهیونیستی ادامه خواهیم داد واجازه نمی دهیم وضع كنونی ادامه پیدا كند. فلسطینیان اجازه نمی دهند رژیم آپارتاید مورد نظراین رژیم تشكیل شود.
عریقات گفت كه ملت فلسطین خواهان صلح است و باید كشور فلسطین بر اساس مرزهای سال 1967 به پایتختی قدس تشكیل وهمه اختلافات باقی مانده به ویژه دو مسئله آوارگان و اسرای فلسطینی براساس قطعنامه های سازمان ملل حل وفصل شود. هیچ راه دیگری وجود ندارد.
وی افزود : تشكیلات خودگردان فلسطین نتیجه مبارزه ملت فلسطین است و قرارداد سازمان آزادیبخش با رژیم صهیونیستی با هدف ایجاد تشكیلات خودگردان برای دولت سازی صورت گرفته است تا زمینه برای رها شدن از اشغالگری و استقلال فلسطین فراهم شود.
این مقام فلسطینی گفت : نتانیاهو با استفاده از راهبرد جدید خود می خواهد تشكیلات خودگران هیچ قدرتی نداشته باشد و اشغالگری بدون هزینه باشد و نوار غزه از كرانه باختری جدا بماند. ما با تلاش های خود طرح های سیاسی نتانیاهو را به شكست خواهیم كشاند.
عریقات با تاكید برادامه انتفاضه و مبارزات ملت فلسطین گفت: شكی نیست كه این طرح نتانیاهو به شكست خواهد انجامید وملت فلسطین از آزادی و استقلال خود دفاع خواهد كرد. ملت فلسطین تصمیم قاطع خود را گرفته است و اجازه نمی دهد وضع كنونی ادامه پیدا كند.
وی افزود : ما امروزه دربرابر ماشین جنگی و تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی متحد شده ایم. سركوبگری های این رژیم برای این است كه فلسطینیان را به زانو درآورند ولی این ملت تسلیم نخواهد شد.
این مسئول فلسطینی درپاسخ به پرسشی درباره ادامه شهرك سازی رژیم صهیونیستی گفت: اشغالگری درمسیر نابودی قرار دارد وشهرك سازی هیچ حقی را برای رژیم صهیونیستی ایجاد نمی كند. فلسطین ده هزار سال تاریخ دارد و تصمیم ما این است كه در این سرزمین به مقاومت خود ادامه بدهیم.
وی افزود: اگر آمریكا در مبارزه با تروریسم جدی است باید با سیاست های رژیم صهیونیستی مخالفت كند. از بین رفتن سیاست های این رژیم نقطه كلیدی برقراری صلح و ثبات در منطقه است. تلاش های ما درعرصه بین المللی نتیجه داشته واتحادیه اروپا تولیدات رژیم صهیونیستی را به عنوان كالاهای ممنوعه اعلام كرده است.
وی گفت: یكصد وهفتاد ویك عضو مجمع عمومی سازمان ملل دررای گیری دو روز پیش خود به سود فلسطین رای دادند. ملت فلسطین با این اعتراضات خطاب به جهان می گوید خواهان آزادی واستقلال خود است وشهرك سازی های رژیم صهیونیستی هیچ حقی را برای این رژیم ایجاد نخواهد كرد و سركوبگری های این رژیم علیه ملت فلسطین بیانگر رفتار ارتش های شكست خورده است.
شبد**1480**/1859