سبزوار- ايرنا- رئيس دانشگاه حكيم سبزواري گفت: تكميل طرح هاي نيمه تمام اين دانشگاه نيازمند تخصيص اعتبارات است.

جواد حدادنيا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي اظهاركرد: براي تكميل طرح هاي آمفي تئاتر، سالن غذاخوري شماره دو، طرح توسعه دانشكده نفت، تكميل طرح نيمه تمام دانشكده علوم پايه و سوله ورزشي اين دانشگاه حدود 320 ميليارد ريال اعتبار نياز داريم.
وي با اشاره به تحصيل حدود 10 هزار دانشجو در اين دانشگاه افزود: 6500 دانشجوي اين دانشگاه در مقطع كارشناسي و 3500 دانشجو در مقطع كارشناسي ارشد و دكترا در حال تحصيل هستند.
وي بابيان اينكه اين دانشجويان در 143 كد رشته مختلف تحصيل مي كنند ادامه داد: از اين تعداد 50 كد رشته مربوط به مقطع كارشناسي،70 كد رشته مربوط به مقطع كارشناسي ارشد و 23 كد رشته نيز به مقطع دكترا اختصاص دارد.
حدادنيا با اشاره به تلاش هاي صورت گرفته در زمينه افزايش كيفي سطح آموزش در دانشگاه حكيم سبزواري گفت: اختصاص گرنت پژوهشي از سوي وزارت علوم به اعضا هيات علمي اين دانشگاه از اقدامات مهمي است كه در ارتقاي شاخص پژوهشي دانشگاه موثر بوده است.
وي افزود: گرنت پژوهشي ميزان اعتباري است كه خارج از سيستم اداري و مالي در اختيار اعضاي هيات علمي دانشگاه قرار مي گيرد تا بدون دغدغه و خارج از مسائل اداري به پژوهش بپردازند.
وي با اشاره به امضاي چند تفاهم نامه در زمينه تبادل دانشجو با دانشگاههاي خارج از كشور عنوان كرد: در اين راستا چند تفاهم نامه با دانشگاه هاي تورين ايتاليا، پاريس و ليون فرانسه در زمينه افزايش فعاليت هاي پژوهشي و تبادل دانشجو منعقد و يا در حال انعقاد است.
وي ادامه داد: هم اكنون 150 دانشجوي خارجي نيز در دانشگاه حكيم سبزواري در مقاطع كارشناسي تا دكترا در حال تحصيل هستند.
حدادنيا با اشاره به فعاليت مركز رشد دانشگاه حكيم سبزواري از بهمن ماه پارسال افزود: هم اكنون 10 شركت دانش بنيان در اين مركز در حال فعاليت هستند كه اميدواريم در آينده نزديك شاهد بهره برداري از تعدادي از طرح هاي پژوهشي آنان باشيم.
سبزوار در 237 كيلومتري غرب مشهد مقدس قرار دارد.
8144/7499 / 6053