تهران- ایرنا- نتایج آخرین نظرسنجی ها در آلمان نشان می دهد كه تقریبا نیمی از آلمانی ها نمی خواهند 'آنگلا مركل' صدر اعظم كنونی این كشور، پس از سال 2017 نیز عهده دار این سمت باشد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری روسی 'اسپوتنیك' با اعلام این خبر افزود: 'نتایج این نظرسنجی كه از سوی موسسه افكارسنجی TNS-EMNID و به سفارش روزنامه آلمانی 'بیلد' (Bild) انجام شده، حاكی از این است كه 48 درصد از آلمانی ها با نامزدی آنگلا مركل برای تصدی پست صدراعظمی بعد از سال 2017 مخالف اند. در مقابل 44 درصد موافق نامزدی وی بوده اند.
همچنین بر اساس نتایج این نظرسنجی كه امروز (یكشنبه) منتشر شد، از میان 579 نفر شركت كننده در این نظرسنجی، 55 درصد از ساكنان مناطق شرقی آلمان از حضور وی در انتخابات سال 2017 حمایت می كنند و 46 درصد از زنان نیز از تداوم حضور وی در پست صدراعظمی این كشور حمایت كرده اند. اكثریت قابل توجهی نزدیك به 87 درصد از پاسخ دهندگانی كه از حزب مركل طرفداری می كنند نیز اعلام كرده اند كه از نامزدی وی پشتیبانی می كنند.
مركل از سال 2005 صدراعظم آلمان و رهبر حزب 'دموكرات مسیحی' است. وی نخستین زنی است كه به مقام صدراعظمی آلمان رسیده است. مركل در ماه می سال جاری میلادی از سوی نشریه 'فوربس' به عنوان قدرتمند ترین زن در جهان معرفی شد.
بحران آوارگان و سیاست های دولت مركل برای حل و فصل این بحران، انتقادات زیادی را برانگیخته است و باعث شده نامزدی وی در سال 2017 به چالش كشیده شود. نظرسنجی دیگری كه در مهر ماه انجام شد نیز نشان داد كه یك سوم از مردم آلمان خواستار بركناری «آنگلا مركل» صدراعظم كشورشان به دلیل نحوه مدیریت بحران آوارگان هستند.
نظرسنجی دیگری نیز نشان داد چهار درصد از مدیران آلمانی معتقدند كه این كشور می تواند از پس یك میلیون پناهنده بر آید و این در حالی است كه حدود 73 درصد از شركت كنندگان در این نظرسنجی معتقدند كه ظرفیت های آلمان پس از پذیرش سالانه 500 هزار پناهنده، محدود می شود. براساس این نظرسنجی، اكثر تجار و فعالان اقتصادی آلمان شركت كننده در این نظرسنجی اعلام كرده اند كه آنگلا مركل به نگرانی های شهروندان آلمانی در مورد مساله حضور پناهجویان اهمیت كمتری می دهد.
بر اساس این گزارش، آلمان كه یكی از مقصدهای شهروندان فراری كشورهای جنگ زده خاورمیانه و شمال آفریقا به شمار می رود، قرار است بیش از یك و نیم میلیون پناهنده را تا پایان سال جاری میلادی بپذیرد. این تصمیم آلمان موجب شده است مركل با انتقادهای نمایندگان چندین گروه سیاسی مواجه شود.
اروپام**9330**1485**1572