جیرفت - ایرنا - رئیس سازمان تعاون روستایی جنوب كرمان گفت: ذخیره سازی میوه مورد نیاز نوروز در جنوب این استان بر اساس مصوبه كمیته راهبردی توزیع میوه عید سال آینده آغاز شد.

فرود سالاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 250 تن سیب درختی برای تنظیم بازار میوه نوروز سال آینده از استان اصفهان خریداری و ذخیره شده است.
وی سهمیه پرتقال نوروز سال آینده جنوب كرمان را 250 تن اعلام و اظهار كرد: این مقدار پرتقال از منطقه جنوب كرمان تامین و ذخیره می شود.
وی گفت: تلاش می‌ شود با ذخیره سازی مناسب میوه، بازار شب عید را به نحو مطلوبی پوشش دهیم تا به محض اعلام نیاز، میوه‌های ذخیره‌سازی شده وارد بازار عرضه شوند.
رئیس سازمان تعاون روستایی جنوب كرمان افزود: این سازمان، متولی عرضه میوه شب عید است لذا امیدواریم ذخیره‌سازی و توزیع میوه شب عید امسال با موفقیت بیشتری انجام شود تا رضایت شهروندان را به همراه داشته باشد.
وی با بیان این كه برای تامین و توزیع مناسب میوه در ایام عید برنامه ریزی های مدون صورت گرفته است گفت: كسب رضایت شهروندان، حمایت از تولیدكنندگان بخش كشاورزی و كوتاه كردن دست واسطه‌ها باید از اولویت‌های این برنامه‌ریزی باشد.
سازمان تعاون روستایی جنوب كرمان مستقل از مركز استان فعالیت می كند و هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، كهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
7450/3028