نوشهر- ايرنا - رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي استان مازندران ،‌ گفت :‌ با توجه به فرارسيدن اربعين حسيني (ع ) و نيز تعطيلات پايان هفته حركت خودروها درجاده چالوس- كرج (كندوان ) نيمه سنگين و درمناطقي نيز روان و عادي است.

سرهنگ جعفرمحمد ن‍ژاد عصر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا ‌، افزود :‌ هم اينك درمناطقي از اين جاده كوهستاني و سخت گذر بويژه تونل كندوان ،‌ هزارچم و پل زنگوله حركت خودروها از سمت كرج به چالوس با ترافيك نيمه سنگين و در ديگر مناطق نيز با ترافيك نقطه به نقطه و روان همراه است.
وي با اشاره به لغزندگي سطح جاده درپي ريزش خفيف برف در ارتفاعات اين جاده كوهستاني بويژه تونل كندوان به رانندگان توصيه كرد كه دراين مسير با احتياط رانندگي كنند.
اداره كل هواشناسي مازندران نيز پيش از اين هواي اين استان را در روز هاي پنجشنبه هفته جاري تا يكشنبه هفته آينده با كاهش حدود 20 درجه سانتي گراد دما پيش بيني كرده است.
اداره كل هواشناسي مازندران روز سه شنبه با انتشار اطلاعيه اي كاهش دما در مناطق جلگه اي را بين شش تا 15 و براي ارتفاعات و مناطق كوهستاني تا 20 درجه سانتي گراد پيش بيني كرده است .
بر اساس اين اطلاعيه ، با توجه به ورود و استقرار يك سامانه سرد از روز پنجشنبه در شمال كشور ، شهروندان مازندران دستكم براي سه تا چهار روز شاهد وزش باد شديد همراه با بارش برف و باران خواهند بود .
هواشناسي مازندران همچنين نسبت به بالا آمدن سطح آب رودخانه ها ، سيلابي شدن مسيل ها و احتمال آبگرفتگي معابر عمومي بر اثر شدت بارندگي در اين مدت هشدار داد.
در اين اطلاعيه با پيش بيني مه آلود بودن و لغزندگي جاده هاي كوهستاني بر اثر بارش برف ، به رانندگان در باره احتمال ايجاد اختلال در تردد هشدار داده شده است .
هواشناسي مازندران وضعيت درياي خزر را هم در اين مدت توفاني پيش بيني كرد و از صيادان خواست تا از رفتن به دريا خودداري كنند .
بر اساس اين پيش بيني ، سامانه هواي سرد تا اواسط هفته آينده در مازندران ماندگار خواهد بود.
هواي مازندران بر اساس پيش بيني هاي قبلي هواشناسي امروز و فردا ( اربعين حسيني) با توجه به شكل گيري جريان جنوبي شاهد افزايش دما و وزش باد گرم خواهد بود.
حدود نيمي از طول مسير 160 كيلومتري جاده چالوس - كرج جزو حوزه مازندران است.ك/3
7078/6097