تبريز- ايرنا- متخصصان قلب كودكان مركز فوق تخصصي قلب شهيد مدني تبريز با استفاده از روش غير جراحي توانستند دريچه قلب نوزاد نارس دوكيلويي را باز كنند.

فوق تخصص قلب كودكان و فلوشيپ اينترونشن بيماري هاي مادرزادي قلب و عروق روز چهارشنبه با اعلام اين خبر گفت: نوزاد نارسي كه با تنگي شديد دريچه ريوي و نارسايي شديد قلبي در مهاباد به دنيا آمده بود پس از انتقال به بيمارستاني در اروميه به مركز قلب شهيد مدني تبريز انتقال يافت و تيم جراحي اين مركز توانست با استفاده از روش بالن والوپلاستي و از طريق رگ گردني سمت چپ دريچه نوزاد را باز كند.
دكتر اكبر مولايي افزود: با توجه به نارسايي شديد قلبي اين نوزاد خطر عمل جراحي باز قلب بسيار بالا بود كه بنا به تصميم اساتيد قلب كودكان اين عمل براي نخستين بار در شمالغرب كشور با موفقيت انجام شد.
وي ابراز اميدواري كرد: با ايجاد بخش مراقبت هاي ويژه نوزادن در بيمارستان شهيد مدني تبريز امكان پذيرش مستقيم اين بيماران در مركز و جلوگيري از اتلاف وقت و عوارض بعدي فراهم شود.
مركز قلب شهيد مدني تبريز بزرگ ترين و مجهزترين مركز درمان بيماري هاي قلبي و عروقي كشور در منطقه شمال غرب است كه هر ساله هزاران مورد عمليات جراحي و مداخله انجام مي دهد.
6120/518