بوشهر- ایرنا- نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: یكی از مهم ترین اهداف امیر المومنین و امام حسین(ع) این بود كه آرامش به جامعه برگردد و مردم احساس امنیت كنند.

به گزارش ایرنا،آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری روز جمعه در اجتماعی مردمی در مسجد فاطمه زهرا(س) شهر دیر افزود: امام علی(ع) و امام حسین(ع) دنبال امكانات دنیا و زراندوری نبودند و هدف آنان صراط مستقیم و اصلاح جامعه بود.
وی اظهارداشت: بسط عدالت و قسط،مبارزه با ظلم و دعوت مردم به توحید و خداشناسی از اهداف مهم نهضت های پیامبران الهی و از شاخص هایی بود كه با نهضت های دیگر برتری داشت.
رئیس حوزه های علمیه گفت: امام حسین(ع) با قیام خود از نابودی اسلام جلوگیری كرد و با این نگاه كه مسئولیت باید به اهلش سپرده شود، قیام كرد و در جهت بقای اسلام جان خود را فدا كرد.
آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: بعد از عاشورا حضرت زینب (س)با قرائت خطبه های آتشین خود اهداف شوم بنی امیه را افشا و از خاموش شدن نور الهی جلوگیری كرد و توانست یك انقلاب بزرگ فرهنگی و سیاسی ایجاد كند.
رئیس حوزه های علمیه بااشاره به دستاوردهای مهم قیام امام حسین(ع) افزود: اینكه اكنون میلیون ها انسان عاشق و دلداده اهل بیت(ع) در عزاداری اربعین حسینی با پای پیاده شركت می كنند دستاورد بزرگی است.
وی اضافه كرد: یكی دیگر از دستاوردهای قیام امام حسین(ع) احساس گناه افرادی در فضای جامعه آن روز بود كه بعد از عاشورا دست به قیام زدند كه این حركت همچنان در دنیا ادامه دارد.
نماینده مردم بوشهر درمجلس خبرگان رهبری افزود:باتوجه به دسیسه های دشمنان برای تهدید فرهنگ شیعه و انقلاب اسلامی باید با اطاعت ازمقام معظم رهبری و ترویج فرهنگ فرهنگ شهادت و آزادگی این مهم را در جامعه نهادینه كرد.
بندردیر در فاصله 180 كیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد.
7207/ 6045