ساري - ايرنا - سرپرست فرمانداري شهرستان ساري خواستار تشكيل جلسه فوري براي رفع موانع پروژه ساري – تاكام با حضوردستگاه هاي مرتبط و پيمانكار در سريعترين زمان ممكن شد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومي فرمانداري ساري احمد حسين زادگان در بازيد از اين پروژه با اشاره به اينكه ساخت جاده ها و راه مواصلاتي، تحقق سياست اقتصادمقاومتي و تحقق حقوق شهروندان خواهد بود گفت : امروزه دسترسي به راه مناسب يكي ازعوامل توسعه يافتگي بشمارمي رود و درهركشوري كه جاده ها و راه هاي مواصلاتي آن به خوبي ساماندهي گرديد، اقتصادي پويا در منطقه شكل گرفته است .
جاده سار ي-كياسر –سمنان ،محور مواصلاتي جنوب كشور به شمالي ترين نقطه كه از عوامل مهم توسعه و رونق اقتصادي و اجتماعي جنوب شهرستان ساري خواهد بود نيازمند نگاه جدي تروبرنامه ريزي مدون تري مي باشد.
جاده ساري تاكام به دليل كم عرض بودن و پيچ و تاب هاي فراوان اين محور، مشكلاتي براي گردشگران وساكنين منطقه ايجاد نموده است ، در همين راستا چهار بانده كردن بخشي از اين محور يعني تا كيلومتر 20 جاده ساري به سمنان در دستور كار مسئولان قرار گرفت، اما علي رغم شروع عمليات تعريض كه از بهار 89 آغاز شد ، هنوز اين پروژه پيشرفت چنداني نداشته تا جايي كه مورد انتقاد برخي از مسئولان و مردم منطقه قرار گرفته است .
حسين زادگان آزاد سازي و تملك اراضي ، هماهنگي تاسيسات، ارزيابي، مصالح و جا بجايي ها را از عوامل مهم كندي پروژه برشمرد و ابراز داشت : تعريض جاده هاي كوهستاني به زير ساخت هاي اساسي نياز داشته و در اين منطقه به دليل قرار داشتن لوله هاي گاز در يك سوي جاده و فيبر نوري در سمت ديگر مشكلاتي را براي اجراي پروژه بوجود آورده است .
وي رفع موانع را منوط به همكاري و هماهنگي شركت هاي مخابرات و گاز و دستگاه هاي اجرايي مرتبط اعلام كرد و خاطر نشان نمود : مسئولان شركت مخابرات، گاز و مشاوران و كارشناسان طرح ،پيمانكار طرح ،حوزه ساخت و توسعه شبكه حمل و نقل استان، راه و شهر سازي استان ، طي برگزاري دوجلسه در هفته پيش رو راهكارها و نظرات كارشناسي را اعلام و با دقت و سرعت عمليات اجرايي پروژه را آغاز نمايند.
حسين زادگان با اشاره به اينكه منافع شخصي را بر منافع مردم ترجيح ندهيم ،متذكر شد : عدم هماهنگي ها دستگاه ها و پيش بيني موانع براي پروژه به اين مهمي ،نشان ازعدم كارشناسي بودن طرح بوده و پيشي گرفتن سرعت از دقت مشكلات و معضلات را ايجاد نمود .
وي با اشاره به آرزوي بزرگ مردم منطقه پايان عمليات ساخت تعريض جاده ترانزيتي ساري به تاكام ، افزود: اين مسير روزانه چهار هزار و در پايان هفته پذيراي دو تا سه برابر مسافر و گردشگر بوده كه نيازمند تعريض و اعتبار ويژه براي اجرايي شدن دارد.
سرپرست فرمانداري مركز استان مازندران با توجه به اهميت اقتصادي منطقه از قبيل شهرك هاي صنعتي، كارخانه سيمان ، فعاليت پر رونق كشاورزي در بخش باغداري و صيفي جات، گردشگر پذير بودن منطقه و اهميت ترانزيتي اين جاده ،بر سرعت در اجرا همراه با دقت و اعمال نظرات كارشناسي تاكيد نمود .
در اين بازديد مجيدي معاونت عمراني و برنامه ريزي فرمانداري ساري با تائيد كندي پيشرفت فيزيكي اين پروژه ملي ،اجراي اين طرح را ازبهار 89 اعلام كرد و ابراز داشت : پيشرفت تنها 10 درصد ازپروژه ، با مشكلات اساسي چون تامين اعتبارات كافي ،تامين مصالح و جابه جايي تاسيسات خدماتي موجود روبرو بوده است .
معاون عمراني و برنامه ريزي فرماندار با تاكيد بر اينكه مجوز معدن براي تامين مصالح صادر شده است ،در ادامه توضيح داد : در اجراي عمليات اين طرح پيمانكار خواستار برداشت مصالح از مسير محور ساري كياسر در پيچ كلاچ خسه براي تامين بخشي ازمصالح شده است كه در صورت توافق با اينكار آسيب خيزترين پيچ در مسير ساري – كياسر برطرف خواهد شد .
مجيدي همچنين به مشكل اساسي ديگر پروژه در منطقه هولار اشاره نمود و گفت : با توجه به عمليات عمراني و احداث كانال هدايت آب هاي سطحي شهر هولار و برخورد كانال با محور ساري – تاكام مشكلات عديده ايي را در دونقطه بوجود آورده است .
وي افزود : عرض كم پل در طول مسير محور ساري –تاكام باعث شده در هنگام بارندگي آب پسرفت نموده و آبگرفتگي شديدي بوجود آيد .
قابل ذكر است در محدوده شهر پايين هولار 7 دهنه آبرو با سطح مقطع كم موجود مي باشد .
معاون عمراني فرماندار ساري همچنين به قرارداد با پيمانكار جديد اشاره نمود و خاطر نشان كرد : قرارداد دوساله درفاز اول به طول 9/12 كيلومتر با اعتبار 27 ميليارد تومان در خرداد 93 بسته شد .
مجيدي يادآور شد : در فازدوم قرارداد به 22 كيلومتر افزايش خواهد يافت .ك/1
6097