تهران - ايرنا - معاون امور بين‌الملل و تبادل فناوري معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري اعلام كرد: امكان بهره‌مندي شركت‌هاي دانش بنيان از تسهيلات بسته ويژه حمايت از صادرات كالا و خدمات دانش بنيان صندوق نوآوري و شكوفايي فراهم شد.

به گزارش ايرنا از معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، علي مرتضي بيرنگ اظهار داشت: با توجه به بسته حمايتي صادرات كالا و خدمات دانش‌بنيان در هيات عامل صندوق نوآوري و شكوفايي، تمام شركت‌هاي دانش‌بنيان مي‌توانند علاوه بر درخواست‌هاي جاري خود براي صادرات محصولات يا تبادل فناوري از تسهيلات اين بسته شامل سرمايه در گردش، سرمايه ثابت، يارانه سود تسهيلات، تسهيلات حمايت از صادارت، تسهيلات توانمندساز، تسهيلات توسعه بازار صادراتي، ضمانت نامه بانكي و تسهيلات حمايت از انتقال فناوري استفاده كنند.
وي افزود: تسهيلات سرمايه در گردش و سرمايه ثابت براي شركت‌هاي دانش‌بنيان صادر كننده كالا و خدمات، معادل 70 درصد ارزش صادرات محصول دانش‌بنيان در دوره مالي يك سال گذشته به ترتيب تا سقف 20 و 50 ميليارد ريال است.
به گفته بيرنگ، به منظور تامين مالي قراردادهاي انتقال فناوري نيز تسهيلات تا سقف 20 ميليارد ريال با نرخ سود ترجيحي به متقاضيان اعطا مي‌شود.
وي تصريح كرد: همچنين براي توسعه بازار صادراتي و طراحي صنعتي مطابق با نياز بازار و كمك به حل مسائل حقوقي بازارهاي خاص خارجي و تقويت حضور نمايشگاهي و معرفي كالا در بازار هدف، تسهيلات توانمندساز به صورت وام قرض‌الحسنه پرداخت مي‌شود.
تمامي شركت‌هاي متقاضي براي بهره‌مندي از تسهيلات موضوع اين بسته مي‌توانند از طريق ارائه درخواست كتبي به صندوق نوآوري و شكوفايي و با تكميل كاربرگ مربوط به نشاني www.nsfund.ir/questionnaire اقدام كنند.
علمي**1055**2017