تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸

رشت - ايرنا - در اولين روز از هفته وقف، 18 نفر از واقفان ، خيرين و ياوران وقف استان گيلان در مراسمي در حرم مطهر خواهر امام رضا (ع) رشت تجليل شدند.

مديركل اوقاف و امور خيريه استان گيلان در اين مراسم ضمن قدرداني از واقفان و ياوران وقف گفت: وقف از سنت هاي حسنه است كه از ديرباز مورد اهتمام شارع مقدس بوده است.
حجت الاسلام و المسلمين ولي عادلي افزود: سابقه وقف به تاريخ اسلام بر نمي گردد و حتي قبل از اسلام و اديان قبل از اسلام نيز بوده، به طوري كه در كشورهاي غيراسلامي موقوفات به مقاصد و نيات مختلف وقف شده است.
وي با اشاره به اهميت وقف اظهار كرد: حسن وقف اين است كه واقف حتي پس از مرگ اختيار مالش را دارد و از آثار و بركات آن برخوردار مي شود.
مديركل اوقاف و امور خيريه استان گيلان خاطر نشان كرد: از ابتداي سال جاري تاكنون، 22 مورد وقف جديد در گيلان به ثبت رسيده است.
به مناسبت گراميداشت هفته وقف برنامه هاي مختلفي از سوي اداره كل اوقاف و امور خيريه گيلان با هدف ترويج اين سنت حسنه در مناطق مختلف استان برگزار مي شود.
وقف، همدلي و همزباني/ وقف، قرآن، سنت نبوي و سيره ائمه اطهار/ وقف، نهاد ممتاز ديني و اجراي امينانه نيات واقفان/ وقف ، تجلي مودت اهل بيت با تكريم امام زادگان/ وقف، علم و فناوري و نقش حوزه و دانشگاه/ وقف ، بانوان و مشاركت هاي مردمي/ و وقف ، بهره وري موقوفات و اقتصاد مقاومتي عناوين روزشمار هفته وقف است.
18 تا 24 آذرماه هفته وقف نامگذاري شده است. ك/2
7286/6070