شوش-ايرنا- آيين سوگواري 28 صفر ، سالروز رحلت پيامبر گرامي اسلام حضرت محمد مصطفي (ص) و شهادت امام حسن مجتبي (ع) در شوش برگزار شد.

به گزارش ايرنا ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت از شهرهاي مختلف استان خوزستان صبح روز پنجشنبه با حضور در آستان مقدس حضرت دانيال نبي (ع) در شوش به سينه زني و نوحه سرايي پرداختند.
عاشقان خاندان عصمت و طهارت (ع) در شهرستان شوش كه با نصب پرچم عزا در معابر ، منازل ، مساجد و حسينيه ها ، شهر خود را به مناسبت سالروز رحلت پيامبر اكرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبي (ع) سياهپوش كرده اند با برپايي مجالس سوگواري اشك ماتم ريختند.
در شوش هيات هاي عزادار در خيابانهاي شهر به حركت در آمده و با تجمع در مرقد دعبل خزاعي به عزاداري پرداخته وسپس در قالب هيات عزادار متحده حسيني راهي آستان مقدس حضرت دانيال(ع) شدند.
عزاداران و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت (ع) در شهرهاي الوان ، شاوور،حر و فتح المبين نيز با پوشيدن جامه سياه و سياهپوش كردن خيابانها و برپايي آيين هاي ويژه و مجالس عزاداري در سالروز ارتحال نبي مكرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبي (ع) به سوگ نشستند.
آيين عزاداري 28 صفر در شهرستان شوش از شبكه هاي سراسري صدا و سيما پخش شد.
محمد حسن پورنعمت رييس اداره اوقاف وامورخيريه شوش گفت:براي اولين بار با مشاركت خيرين تهراني و آستان مقدس حضرت دانيال نبي (ع) به مناسبت 28 صفر پخت 14 تن آش نذري در شوش آغاز شد.
همچنين يوسف زماني شهردارشوش گفت:همزمان با رحلت حضرت رسول اكرم (ص) وحضرت امام حسن مجتبي (ع) شهرداري شوش با كمك خيرين و كاركنان اين شهرداري با تامين 350 كيلو برنج و 56 كيلو گوشت براي بيش از دو هزار زائر نهار تدارك ديده شده است.
7280/6068